הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הנשיא ג'ו ביידן "לא מסכים" עם ראש הממשלה נתניהו
הנשיא האמריקאי אמר בראיון שהוא חולק על עמדתו של ראש ממשלת ישראל בנוגע למדינה פלסטינית, ואמר שפתרון שתי המדינות צריך להתממש

הנשיא ג'ו ביידן התארח ביום רביעי בבוקר בתוכנית The View של רשת ABC, שם דיבר בין היתר על המלחמות שישראל מנהלת, ואמר כי הוא "לא מסכים" עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

דבריו של הנשיא האמריקאי הגיעו בזמן הדיווחים כי ישראל מכינה את כוחותיה הצבאיים לכניסה אפשרית ללבנון.

"מלחמה מקיפה היא אפשרית", אמר ביידן כשנשאל על המצב. "מה שאני חושב הוא, גם, שההזדמנות עדיין במשחק להגיע להסדר שיכול לשנות באופן קיצוני את כל האזור".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הנשיא ביידן וראש הממשלה נתניהו | צילום: AP

 

ביידן העלה את האפשרות להפסקת אש בלבנון, בזמן שישראל פתחה במתקפות אגרסיביות נגד ארגון הטרור חזבאללה, שיורה לעבר ישראל כבר כמעט שנה שלמה.

"יש להם אפשרות - אני לא רוצה להגזים - יש אפשרות אם נוכל להתמודד עם הפסקת אש בלבנון שזה יכול להתקדם גם להתמודדות עם הגדה המערבית", אמר ביידן.

ביידן הוסיף עם זאת ש"יש לנו גם את עזה להתמודד איתה", כשהמאמצים האמריקאים להשיג הסכם להפסקת אש כדי לסיים את המלחמה לא צולחים. "אבל זה אפשרי ואני משתמש בכל כוח האנרגיה שלי עם הצוות שלי כדי להשיג את זה. יש רצון לראות שינוי באזור", הוא הוסיף.

נשיא ארצות הברית גם לחץ על ראש הממשלה בנימין נתניהו לוותר על התנגדותו למדינה פלסטינית עצמאית כדי לסיים את המשבר.

"אני לא מסכים עם העמדה שלו (של נתניהו). צריכה להיות פתרון שתי מדינות", אמר ביידן לפאנל הנשים של התוכנית, בראשותה של וופי גולדברג.

ביידן, שבעבר עמד בראש ועדת יחסי החוץ של הסנאט, התמודד עם אתגרי מדיניות חוץ היסטוריים במהלך ארבע שנותיו בתפקיד, כמובן המלחמה במזרח התיכון וגם המלחמה בין רוסיה לאוקראינה, עם מתיחויות גוברות ברחבי העולם.

 

 

100% לא
0% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE