הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
עדכונים חיים על הוריקן הלן: צפויה להכות בפלורידה כקטגוריה 4 הלילה. רוב האזור עלול להיות בלתי ראוי למגורים במשך שבועות או חודשים
מושל פלורידה, רון דסאנטיס, הפציר בתושבים באזורי הפינוי ב"Big Bend" להתפנות מיד. "אם אתם בצפון פלורידה, עדיין יש לכם זמן להגיע למקלט, אבל עליכם לעשות זאת עכשיו"

הוריקן הלן התעצם לסערה מקטגוריה 2 ביום חמישי בבוקר, שעות לפני שהוא צפוי לפגוע בחוף המפרץ של פלורידה כסערה מפלצתית מקטגוריה 4. המרכז הלאומי להוריקנים הזהיר כי הלן עלול להביא גלי סערה "מסכני חיים" של 4.5 עד 6 מטרים בחלקים מחוף המפרץ של פלורידה.

הלן הוא סערה גדולה במיוחד, עם שדה רוח המשתרע עד 440 ק"מ ממרכזה. השפעותיו יורגשו הרחק עד הרי האפלצ'ים. הסערה צפויה לגרום לגשמים כבדים בחלקים מהדרום, עם כמויות גשם של עד 45 ס"מ בדרום הרי האפלצ'ים עד יום שישי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


המרכז הלאומי להוריקנים הזהיר כי הלן עלול להביא גלי סערה "מסכני חיים" של 4.5 עד 6 מטרים בחלקים מחוף המפרץ

 

מושל פלורידה, רון דסאנטיס, הפציר בתושבים באזורי הפינוי ב"Big Bend" להתפנות מיד. "אם אתם בצפון פלורידה, עדיין יש לכם זמן להגיע למקלט, אבל עליכם לעשות זאת עכשיו," אמר דסאנטיס. הוא גם הזהיר תושבים שלא לנסות לנקות את ההריסות בחשכה לאחר שהסערה תחלוף, בגלל הסכנות הפוטנציאליות.

המרכז הלאומי להוריקנים מזהיר מפני נזק קטסטרופלי הצפוי מרוחות של קטגוריה 4. בתים מסגרת בנויים היטב עלולים לספוג נזק חמור, רוב העצים יישברו או ייעקרו, ועמודי חשמל יופלו. רוב האזור עלול להיות בלתי ראוי למגורים במשך שבועות או חודשים.

בנוסף לרוחות החזקות, ישנה סכנה של הצפות פתאומיות ועירוניות קטסטרופליות ומסכנות חיים, כולל אפשרות של מפולות בוץ בדרום ארצות הברית. הרשויות מדגישות את הצורך בפעולה מיידית להגנה על חיים ורכוש.

 

תושבי אזורים מועדים לסערות מתבקשים להישאר ערניים ולהכין תוכניות חירום מראש

 

התושבים מתבקשים להישאר ערניים להתראות ולעקוב אחר הנחיות הרשויות המקומיות. ככל שהסערה מתקרבת, חשוב להישאר מעודכנים ולהיות מוכנים לכל תרחיש. השלטונות ממשיכים לנטר את התקדמות הסערה ומספקים עדכונים שוטפים לציבור.

הוריקן הלן מדגיש את החשיבות של מוכנות לסערות ואת הצורך בתגובה מהירה להוראות פינוי. עם התקדמות העונה, תושבי אזורים מועדים לסערות מתבקשים להישאר ערניים ולהכין תוכניות חירום מראש.

רשויות החירום בפלורידה ובמדינות השכנות נמצאות בכוננות גבוהה, מכינות משאבים ומתאמות מאמצי תגובה. מקלטים נפתחו באזורים מועדים לפגיעה, ותושבים באזורי סיכון גבוה מתבקשים להתפנות למקומות בטוחים.

 

 

ככל שהלן מתקרב לחוף, התושבים מתבקשים להישאר בפנים, להתרחק מחלונות, ולהיות מוכנים לתקופה ממושכת ללא חשמל או שירותים חיוניים אחרים. הרשויות מדגישות את החשיבות של הכנת ערכות חירום עם מים, מזון, תרופות ומצברים לפחות לשלושה ימים.

עם התקדמות הסערה צפונה, אזורים נרחבים יותר בדרום-מזרח ארצות הברית עלולים לחוות השפעות משמעותיות, כולל גשמים כבדים, רוחות חזקות והצפות. תושבים באזורים אלה מתבקשים להישאר ערניים ולעקוב אחר התפתחות המצב.

34% לא
66% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE