הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
עשרות אלפי עובדי מחוז לוס אנג'לס עשויים לשבות ב-10 באוקטובר במחאה על אי עמידה בחוזה העבודה שלהם
שביתה כזו עלולה להשפיע באופן דרמטי על שירותי המחוז והם כוללים שירותי אחיות, עובדים סוציאליים, ספרנים, פקידים ומגוון עובדים אחרים

נשיא SEIU 721, דייויד גרין, אמר לחברים בעצרת ביום שלישי מחוץ לאולם הנהלת קנת האן במרכז לוס אנג'לס כי החברים אישרו שביתה אפשרית בהצבעה של 99%. "זהו חוסר הכבוד הגרוע ביותר שראיתי ב-24 שנותיי כעובד מחוז לוס אנג'לס," אמר גרין.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


גורמים באיגוד אמרו כי אם דאגותיהם לא יטופלו, העובדים מתכוונים לצאת מעבודתם ב-10 באוקטובר

 

המהלך אינו מבטיח שביתה, אך גורמים באיגוד אמרו כי אם דאגותיהם לא יטופלו, העובדים מתכוונים לצאת מעבודתם ב-10 באוקטובר. לא ברור כמה זמן עשויה להימשך שביתה כזו.

גורמים רשמיים במחוז לוס אנג'לס אמרו בהצהרה כי המחוז "מאוכזב שהאיגוד בחר לעסוק מראש ושלא לצורך ברטוריקה מחוממת, כולל האשמות חסרות בסיס ואיומים בשביתה בלתי מוצדקת שתסכן את תושבי המחוז הפגיעים ביותר."

מאות עובדי מחוז לבושים בחולצות סגולות מלכותיות הציפו את רחוב טמפל ביום שלישי להכרזה, מצלצלים בפעמוני פרה ומתנועעים לצלילי "I Believe That We Will Win" של פיטבול. הדוברים האשימו את המחוז ב"משחק משחקים" עם החוזה ובזלזול בעובדי החזית.

"בקצרה, יש הרבה ניצחונות קשים שהשגנו בחוזה האחרון שלנו," אמר אלוי אלברז, מנהל אזורי באיגוד, לקהל. "ומחוז לוס אנג'לס משתמש בטקטיקות מפוקפקות כדי לעכב את יישומם."

שביתה כזו עלולה להשפיע באופן דרמטי על שירותי המחוז: SEIU 721 מייצג יותר ממחצית מכוח העבודה במחוז, לפי משרד המנכ"ל של המחוז. חבריו כוללים אחיות, עובדים סוציאליים, ספרנים, פקידים ומגוון עובדים אחרים, והם מהווים את הרוב המכריע של עובדי המחוז במחלקות קריטיות המטפלות בשירותים חברתיים, בחירות, ספריות המחוז ושירותי המשפחה.

מנהיגי SEIU 721 אמרו כי העובדים היו מוטרדים מכך שהמחוז לא עמד בהסכם שהושג עם האיגוד ב-2022, עסקה שתוקפה פג במרץ 2025. גרין אמר כי היו אי התאמות משמעותיות באופן שבו המחוז טיפל ב"דברים שנלחמנו עליהם בשולחן," כמו זכויות של נציגי האיגוד.

האיגוד טוען כי חלקים רבים מהסכמי העבודה באתר האינטרנט של המחוז היו לא מדויקים, ולא שיקפו את מה שהוסכם בשולחן המשא ומתן על ידי SEIU 721. בתלונה ארוכה, האיגוד טען כי המסמכים שפורסמו לציבור חסרו מספר סעיפים, כולל ניסוח שתיאר סוגים מסוימים של בונוסים לעובדים, והיו חסרים מגוון של עריכות צפויות בניסוח ההסכמים.

הנהלת המחוז הגיבה לדאגות האיגוד במכתב מאוגוסט, באומרה כי אף אחת מהטעויות הנראות לעין שאושרו לא גרמה לאובדן ידוע של שכר או הטבות לעובדים.

SEIU 721 אמר כי הגיש יותר מ-20 תלונות על "נוהג עבודה בלתי הוגן" בגין ניסוח פגום בהסכמים והפרות נטענות אחרות כגון שימוש בקבלנים לביצוע עבודות של חברי האיגוד, כולל עובדים פסיכיאטריים ושירותי ניקיון, ללא משא ומתן עם איגוד העובדים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE