הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ממשל ביידן מציע פרס של 20 מיליון דולר עבור מידע על איראני ששילם לרוצח שכיר לחסל את ג'ון בולטון
איראן פנתה לעתים קרובות לגורמים פליליים וצדדים שלישיים אחרים כדי לבצע פעולות נגד פקידי ממשל ומתנגדים למשטר האירני, לפי גורמים אמריקאים ומערביים

ממשל ביידן מציע פרס של עד 20 מיליון דולר עבור מידע על חבר במשמרות המהפכה האסלאמית של איראן, המואשם בתכנון להרוג את ג'ון בולטון, יועץ הביטחון הלאומי לשעבר של דונלד טראמפ.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"זו התקפה על ממשלת ארצות הברית עצמה," אמר בולטון, הנמצא תחת אבטחה 24 שעות ביממה בגלל איומי הרצח מאיראן

 

רשויות ארה"ב טוענות כי שהראם פורסאפי לכאורה פעל לארגן תוכנית רצח בשכר שמטרתה בולטון בין השנים 2021 ו-2022, בניסיון לשכור פושעים בארה"ב כדי להרוג את בולטון בוושינגטון די.סי. או במרילנד תמורת 300,000 דולר.

"פורסאפי אמר למתנקש הפוטנציאלי - שלמעשה הפך למקור סודי עבור חוקרי ארה"ב - שברגע שישלים את רצח בולטון, תהיה לו משימת התנקשות שנייה עבורו," אמר משרד החוץ בהודעה המכריזה על הפרס.

הצעת הפרס הגיעה לאחר שגורמי מודיעין אמריקאים תדרכו את טראמפ על תוכנית התנקשות איראנית נגדו.

איראן פנתה לעתים קרובות לגורמים פליליים וצדדים שלישיים אחרים כדי לבצע פעולות נגד מתנגדים ומבקרים בחו"ל, לפי גורמים אמריקאים ומערביים.

רשויות ארה"ב האשימו בינואר אזרח איראני ושני קנדים, כולל חבר בכנופיית האופנועים "מלאכי הגיהנום", בתכנון לכאורה להתנקש בעריק איראני החי במרילנד.

תוכנית "פרסים עבור צדק" של משרד החוץ אמרה כי היא מוכנה לשלם עד 20 מיליון דולר עבור מידע שיוביל למעצרו או הרשעתו של פורסאפי.

פורסאפי הואשם באוגוסט 2022 בגין תפקידו בתוכנית הנטענת נגד בולטון. הוא עדיין חופשי בחו"ל.

איראן הכחישה שהיא מתכננת להתנקש בטראמפ, בגורמים רשמיים נוכחיים או לשעבר, או באחרים בחו"ל.

אך מנהיגים איראנים נשבעו לנקום על תקיפת הכטב"ם האמריקאי ב-2020 שהרגה את הגנרל האיראני הבכיר קאסם סולימאני בבגדאד.

סולימאני עמד בראש כוח קודס של משמרות המהפכה, התומך בפעילויות של כוחות פרוקסי איראניים כמו חיזבאללה, חמאס והמורדים החות'ים בתימן. הנשיא דאז טראמפ אישר את התקיפה בינואר 2020 שהרגה את סולימאני וארבעה אחרים ליד שדה התעופה של בגדאד. בולטון שירת כיועץ לביטחון לאומי של טראמפ מאפריל 2018 עד ספטמבר 2019.

כשנשאל על איומי התנקשות לכאורה נגד גורמים רשמיים אמריקאים, סגן הנשיא האיראני מוחמד ג'וואד זריף אמר בראיון השבוע, "אנחנו לא מתנקשים באנשים, אבל העובדה היא - הם התנקשו בגנרל איראני מוערך."

בולטון אמר ביום חמישי כי הוא חושב שארה"ב צריכה להיות "יותר פרואקטיבית" לגבי איומים איראניים. "כשהם באים אחרינו, גורמים רשמיים בממשל, נוכחיים ולשעבר, על כך שעשו את עבודתם, למעשה, זו התקפה על ממשלת ארצות הברית עצמה," אמר בולטון, הנמצא תחת אבטחה 24 שעות ביממה בגלל איומי המוות מאיראן. "אני לא חושב שלהישאר במצב פסיבי בנושא זה היא הדרך הטובה ביותר ללכת בה. אנחנו יודעים שזה יותר מסתם ספקולציה בטהרן."

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE