הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הוריקן הלן הגיעה לפלורידה כסופה בקטגוריה 4, זורעת הרס וממשיכה בדרכה הרצחנית צפונה
התושבים מתבקשים לציית להוראות הפינוי ולא להמעיט בחומרת הסופה. הוכרז מצב חירום בפלורידה, ג'ורג'יה, דרום קרוליינה וצפון קרוליינה

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


תחנת החלל הבינלאומית עברה ממש מעל הוריקן הלן ביום חמישי, מצלמת את הסופה האדירה בעודה נעה לכיוון חוף המפרץ של פלורידה

גורמים רשמיים מזהירים כבר ימים, מפצירים בתושבים לציית להוראות הפינוי ולא להמעיט בחומרת הסופה. הוכרז מצב חירום בפלורידה, ג'ורג'יה, דרום קרוליינה וצפון קרוליינה. הלן תביא השפעות מרחיקות לכת מעבר לפלורידה, כאשר צפוי שהסופה תישא גשמים כבדים, רוחות חזקות ופוטנציאל להצפות פתאומיות עד להרי האפלצ'ים.

הלן נחתה ב-23:10 בלילה (שעון מזרח ארה"ב) כסופה מקטגוריה 4 באזור ה"ביג בנד" של פלורידה, עם רוחות מתמידות מקסימליות של 225 קמ"ש.

יותר ממיליון לקוחות נותרו ללא חשמל בפלורידה, כאשר מספר זה עלול לגדול לקראת יום שישי.

התרחשו הצפות בחלקים נרחבים של חוף המפרץ של פלורידה. נצפו גלי סערה שיא ברחבי אזור טמפה, ומפלסי המים בסידר קי, פלורידה, היו כמעט 2.7 מטרים מעל רמות הגאות הרגילות.

הלן נעה פנימה ליבשה, עם פוטנציאל להביא "משבי רוח הרסניים" לחלקים מג'ורג'יה והקרוליינות, על פי המרכז הלאומי להוריקנים. הסופה תורגש במיוחד מעל הטרן הגבוה של אזור האפלצ'ים הדרומי. התושבים צריכים להיות מוכנים לאובדן חשמל ממושך, הזהיר מרכז ההוריקנים.

אזהרות להצפות פתאומיות בתוקף לחלקים מצפון מרכז ג'ורג'יה, כולל אזור אטלנטה רבתי, עד 5:30 בבוקר.

 

 

"הצפות פתאומיות ועירוניות קטסטרופליות ומסכנות חיים, כולל מפולות בוץ משמעותיות רבות" אפשריות באזור האפלצ'ים הדרומי עד יום שישי, על פי מרכז ההוריקנים.

הסיכון לטורנדו מהלן יישאר במהלך הלילה במזרח הקרוליינות, הזהיר משרד השירות המטאורולוגי הלאומי בווילמינגטון, צפון קרוליינה, ביום חמישי בלילה.

תחנת החלל הבינלאומית עברה ממש מעל הוריקן הלן ביום חמישי, מצלמת את הסופה האדירה בעודה נעה לכיוון חוף המפרץ של פלורידה.

ראש עיריית טמפה, ג'יין קסטור, אמרה ל-ABC News ביום חמישי בלילה: "אנחנו רואים הצפות משמעותיות בכל האזור הזה." המטאורולוג המקומי ג'ף ברארדלי דיווח שגל הסערה מהלן עבר את השיאים שנרשמו בעבר ברחבי אזור טמפה, במקומות מסוימים בכמעט 60 ס"מ.

טמפה לא הייתה בנתיב הישיר של ההוריקן ונהנתה מכך שגרוע הגלים הגיע בזמן השפל, אמרה קסטור. צפוי שהלן תיצור גל סערה בגובה של עד 6 מטרים באזורים של הפנהנדל של פלורידה שיחוו את הגרוע ביותר מהסופה.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE