הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מצבור נשק חריג בגודלו ומטעני חבלה אותרו בביתו של תושב ניו ג'רזי
קייל ארנה בן ה-35 נהג להתרברב בארנסל הנשקים שלו בפייסבוק, לצד סרטונים מדאיגים שבחלקם כיוון אקדחים לעבר עוברי אורח. שכניו נדהמו: "הוא הקים צבא?"

גבר מניו ג'רזי שפרסם ללא בושה פוסטים ברשתות החברתיות הוביל השבוע את המשטרה לחשוף מצבור עצום ולא חוקי של נשק, סכינים וחומרי נפץ שהוסתרו בתוך ביתו של החשוד בשכונת פרברים שקטה.

קייל ארנה, בן 35 מטוטווה, ניו ג'רזי, עומד בפני מספר אישומים הקשורים לכלי נשק בעקבות פשיטה על ביתו ביום שלישי שהניבה רובים, אקדחים, עשרות סכינים, נינג'ה, אגרופנים, 129 מחסניות בקיבולת גבוהה לא חוקיות טעונות במלואן, אלפי כדורים ואפילו ארבעה מטעני חבלה, כך אמרה משטרת טוטווה.

מודיע אנונימי הסב את תשומת לב המשטרה לפוסטים המדאיגים ברשתות החברתיות של ארנה ולמאגר הנשק הנטען שלו, והחוקרים לא נדרשו להרחיק לכת מעבר לדף הפייסבוק שלו כדי למצוא סיבה מוצדקת.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


קייל ארנה ומצבור הנשקים שלו 

 

ארנה נהג להתרברב בנשק שלו באינטרנט ו"לפרסם תוכן מפוקפק בקבוצות פייסבוק שונות", לפי הרשויות. בפוסט אחד, הוא כיוון אקדח לעבר אנשים בזמן שנסע במכוניתו. בפוסטים אחרים, הוא שיתף תמונות של פריטים לא חוקיים כמו משתיקי קול, אמרה המשטרה.

בתמונה אחרת, ניתן לראות את ארנה מחזיק רובה מול משקפיו השחורות המרובעות, מעמיד פנים שהוא מכוון למטרה בלתי נראית.

המודיעין האנונימי שנשלח בדוא"ל כלל צילומי מסך של הפוסטים של ארנה בפייסבוק לקבוצה בשם "Meal Team 6.1 Mid-Tier Main Group", לפי הרשויות. קבוצה פרטית זו של חובבי נשק מתהדרת ב-14,500 חברים.

ל"Meal Team 6.1 Mid-Tier Main Group"  יש מספר כללים המפורסמים בדף הבית שלהם, כולל "אל תשתמשו באפשרויות הדיווח של פייסבוק" או תסולקו. הכלל מעודד את החברים להימנע ממנהלי התוכן של פייסבוק מחשש שכל התערבות בקבוצה הפרטית תגרום לסגירתה המוחלטת.

עם שפע הראיות מהפוסטים החברתיים שלו, משטרת טוטווה קיבלה צו חיפוש, כדי לחפש בבית ברחוב לינקולן אבניו שבו ארנה גר עם הוריו.

החוקרים מצאו את המאגר העצום של כלי נשק מוסתר בתוך חלל קטן בתוך הבית וכלבים לגילוי פצצות גילו ארבעה מטעני חבלה, אמרה המשטרה.

תושבים סמוכים אמרו לרשת ABC שלא יכלו להאמין שאחד משכניהם אגר את מצבור כלי הנשק הקטלניים.

"הייתי בהלם," אמר צ'ירו אבדונדנזה לתחנה. "מעולם לא הייתי מצפה שמשהו בסדר גודל כזה יקרה בטוטווה".

"לא יכולתי להאמין", הוסיף קרמין צ'יפלבי. "זה פשוט מטורף. מה הוא מקים לעצמו צבא או משהו?".

השוטרים החרימו את כל הפריטים ועצרו את ארנה ללא אירועים חריגים. הוא מוחזק על ידי משרד השריף של מחוז פסאיק ועומד בפני מספר אישומים הקשורים לנשק לא חוקי. הוא צפוי להופיע בבית המשפט ביום שני.

אביו של החשוד, בן 66, פליקס ארנה, נעצר גם הוא במהלך החיפוש. הוא הואשם בהתנהגות מופרעת, איומי טרור והתנגדות למעצר.

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE