הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
478 מיליון דולר! האם טראמפ יצטרך לשלם את פסק הדין העצום בגין הונאה?
בית משפט לערעורים דן בשאלה לבטל את פסק הדין האזרחי בגין הונאה בסך 454 מיליון דולר שניתן נגד טראמפ וגדל ל-478 מיליון דולר עם הריבית

עורכי הדין של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ ומשרד התובעת הכללית של ניו יורק, לטישה ג'יימס, התעמתו ביום חמישי בבית המשפט לערעורים של המדינה. הדיון נסב סביב השאלה האם יש לבטל את פסק הדין האזרחי בגין הונאה בסך 454 מיליון דולר שניתן נגד טראמפ בפברואר - סכום שגדל ליותר מ-478 מיליון דולר עם הצטברות הריבית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


טראמפ נכח בימים רבים של המשפט שנמשך חודשים בסתיו ובחורף האחרונים, ותקף את השופט אנגורון במילים חריפות ברשתות החברתיות

 

חמשת השופטים במנהטן שדנים בערעור הביעו עניין בהבהרת גבולות סמכותה של התובעת הכללית להגיש תביעות נגד עסקים על פי חוק ההונאה שבו נעשה שימוש נגד טראמפ. השופט ארתור אנגורון קבע בערכאה הקודמת כי טראמפ הפר את החוק על ידי הטעיית מלווים במשך שנים עם הערכות שווי מופרזות של נכסיו, מה שהשיג לו תנאי הלוואה טובים יותר.

רק אחד מחמשת השופטים, השופט דייוויד פרידמן, נראה כמאמין בבירור שהתביעה נגד טראמפ הייתה בלתי הולמת. הוא טען כי הערכות השווי של נכסים ועסקים הן "סובייקטיביות מטבען", ושאל האם הן גרמו נזק למישהו.

ג'ודית וייל, עורכת הדין המייצגת את משרד ג'יימס, השיבה כי על ידי ניפוח ערך נכסיו, טראמפ יצר סיכונים למלווים. היא הוסיפה כי חוק ההונאה נועד לא רק להגן על מלווים כאלה, אלא גם להביע דאגה ל"אנשי עסקים ישרים שאינם מבצעים את ההתנהלות הפסולה ולכן אינם זוכים לסוג היתרון שהושג כאן."

שופטים נוספים התעניינו בהגדרת היקף סמכותה של התובעת הכללית להגיש תביעות על פי חוק ההונאה, אך לא איתתו בבירור שהם חושבים שהתביעה נגד טראמפ חרגה מהיקף זה.

ג'ון סאואר, עורך הדין של טראמפ, טען כי בית המשפט לערעורים קבע בעבר שחוק ההונאה חל רק כאשר הנתבע הראה יכולת או נטייה להונות, או כאשר הייתה "אווירה המעודדת הונאה". הוא אמר כי במקרה של טראמפ לא היו קורבנות או תלונות, והמלווים ערכו בדיקות נאותות משלהם לפני מתן ההלוואות.

טראמפ הביע עניין רב בתביעת המדינה: הוא נכח בימים רבים של המשפט שנמשך חודשים בסתיו ובחורף האחרונים, ותקף את השופט אנגורון במילים חריפות ברשתות החברתיות. למרות שפורבס ובלומברג העריכו את שוויו של טראמפ במיליארדים ב-2024, הוא התלונן על הצורך להפקיד ערבות בשווי פסק הדין המלא במהלך הערעור, וטען שזו "בלתי אפשרית מעשית."

בית המשפט לערעורים התערב מאוחר יותר כדי לסייע למועמד הנשיאותי הרפובליקני, והפחית את סכום הערבות לערעור ל-175 מיליון דולר. הוא וכמה נתבעים נוספים הפקידו את הערבות הזו באפריל, ומנעו את האיום על תפיסת נכסיו לפני סיום הערעור.

צוות ההגנה של טראמפ טוען כי יש לבטל את פסק הדין כולו משום שג'יימס הגישה את תביעתה מאוחר מדי, ובמציאות, הוא דווקא העריך בחסר את נכסיו.

מנגד, עורכי הדין של משרד ג'יימס ציטטו דוגמאות ספציפיות למה שהם תיארו כהונאה מתמשכת בדוחות הכספיים של טראמפ, כגון הכפלת גודל הפנטהאוז שלו במגדל טראמפ פי שלושה והתעלמות מההשפעות של מגבלות על ערך מועדון מר-א-לגו שלו.

אם טראמפ יפסיד בערעור ולא ישלם את מלוא פסק הדין, ג'יימס תוכל להתחיל להשתלט על חשבונות הבנק והנדל"ן שלו במהירות. פסק הדין הופך אוטומטית לשעבוד על הנדל"ן של טראמפ במנהטן, אך ג'יימס יכולה גם לפעול נגד רכוש במקומות אחרים. לג'יימס תהיה גם היכולת בניו יורק לקבל תשלומי שכירות משוכרים בנכסי ארגון טראמפ שיופנו לתשלום פסק הדין שלו, והיא תוכל להקפיא חשבונות בנק בניו יורק במהירות.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE