הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
עדכונים חיים: הלן מגיעה לג'ורג'יה לאחר שפגעה בחופי מפרץ פלורידה
לאחר שהתנפצה על פלורידה כסופה מדרגה 4, הלן נחלשה לסופת טרופית. היא נותרת מסוכנת, אומרים המטאורולוגים, כשהיא מתקדמת צפונה לעבר עמק טנסי.

הסופה הטרופית הלן נעה לתוך ג'ורג'יה בשעות הבוקר המוקדמות של יום שישי, לאחר שהכתה בחוף המפרץ של פלורידה בגשמים כבדים ורוחות עזות שנשמעו כמנועי סילון. עם רוחות במהירות של 225 קמ"ש בעת הנחיתה, סופה מקטגוריה 4 זו הייתה החזקה ביותר שפגעה באזור ה"ביג בנד" של פלורידה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


למרות שהלן עברה לג'ורג'יה, עדיין קיימות סכנות מתמשכות לאנשים המתעוררים בפלורידה. לפחות 1.2 מיליון לקוחות שם נותרו ללא חשמל והטמפרטורות בחלקים מפלורידה צפויות לעלות ל-32 מעלות צלזיוס ביום שישי

 

למרות שהלן נחלשה לסופה טרופית עם רוחות של 110 קמ"ש בעוברה לג'ורג'יה, היא המשיכה ליצור תנאים מסוכנים באזור. הרשויות הזהירו מתרחיש "סיוט" עבור קהילות בשטחים נמוכים במערב פלורידה שעלולות להיבלע על ידי גל סערה בגובה של עד 6 מטרים.

הנשיא ביידן, שאישר הכרזות אסון לפלורידה, אלבמה, ג'ורג'יה, צפון קרוליינה ודרום קרוליינה, דחק באנשים להתייחס לסופה "ברצינות רבה", באומרו כי היא צפויה להיות "קטסטרופלית".

לאורך חוף המפרץ של פלורידה, גלים סוערים הכו בגשרים והציפו חלקית בניינים. עצים נופלים הפילו קווי חשמל. רוחות חזקות עשויות להגיע עד למרכז ג'ורג'יה. "מפולות בוץ משמעותיות" נחזו באזור האפלצ'ים הדרומי עד יום שישי. בגרינוויל-ספרטנבורג, דרום קרוליינה, כמעט 650 ק"מ מחוף המפרץ של פלורידה, החזאים הזהירו כי הסופה עשויה להיות אחד מ"אירועי מזג האוויר המשמעותיים ביותר" באזור בהיסטוריה המודרנית.

יותר משני מיליון לקוחות נותרו ללא חשמל באזור בשעות הבוקר המוקדמות של יום שישי, כולל 1.2 מיליון בפלורידה ו-730,000 בג'ורג'יה. נזק נרחב לרשת החשמל עלול לגרום להפסקות חשמל שיימשכו ימים, אם לא שבועות, הזהירו החזאים.

מקרה מוות אחד קשור לסופה: ילדה בת 4 נהרגה בתאונת דרכים במחוז קטאובה, צפון קרוליינה, ביום חמישי. בעיצומם של גשמים כבדים, הילדה נסעה ברכב שטח שסטה מעבר לקו האמצע של הכביש והתנגש ברכב אחר.

 

 

הלן נחלשה לסופה טרופית בשעות הבוקר המוקדמות של יום שישי, עם רוחות של 110 קמ"ש, בעוברה צפונה דרך ג'ורג'יה. הסופה צפויה לאבד מכוחה בהמשך דרכה לעמק טנסי.

למרות שהלן עברה לג'ורג'יה, עדיין קיימות סכנות מתמשכות לאנשים המתעוררים בפלורידה. לפחות 1.2 מיליון לקוחות שם נותרו ללא חשמל והטמפרטורות בחלקים מפלורידה צפויות לעלות ל-32 מעלות צלזיוס ביום שישי. קיימים סיכונים למחלות הקשורות לחום, וכן להרעלת פחמן חד-חמצני משימוש בגנרטורים.

מפלסי המים הגבוהים שנגרמו מגל הסערה צפויים לרדת באיטיות במהלך השעות הבאות בפלורידה. הרשויות מפצירות באנשים להמתין עד שהמים ייסוגו ולהיזהר מקווי חשמל שקרסו.

הסופה דחפה את מפלסי המים לשיאים חדשים לאורך חוף המפרץ. בסידר קי בחצות, מפלסי הגאות היו בגובה של כ-3 מטרים, יותר מ-60 ס"מ מעל השיא הקודם. נהר אלפיה בכביש 301, מדרום-מזרח לטמפה, נרשם בגובה של 2.7 מטרים, בהשוואה לשיא הקודם של 2 מטרים.

הרשויות ממשיכות להזהיר מפני תנאים מסכני חיים למרות הירידה בעוצמת הסופה. התושבים מתבקשים להישאר ערניים ולהישמע להוראות הרשויות המקומיות.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE