הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חדשות טובות לפרויקט הרכבת המהירה בקליפורניה: מימון נוסף בסך של עשרות מיליוני דולרים
הממשל הפדרלי העניק השבוע 54 מיליון דולר עבור התחנה החדשה שתיבנה במדרה, סנטר ואלי, ותהפוך אותה ליעילה עבור הנוסעים – החל מקופות כרטיסים ועד אזור המתנה, מה שכיום לא קיים

פרויקט הרכבת המהירה של קליפורניה קיבל תמיכה פיננסית נוספת מהממשל הפדרלי השבוע עם ההכרזה על מענק בסך 54 מיליון דולר לתחנה חדשה במדרה שבסנטר ואלי, בערך 20 מיילים צפונית-מערבית לפרסנו.

המימון מגיע כחלק מתוכנית הסיוע לפרויקטים לתשתיות לאומיים של משרד התחבורה, רכיב של חוק התשתיות הדו-מפלגתי של נשיא ג'ו ביידן.

הסנאטור הדמוקרטי מקליפורניה, אלכס פדילה, הכריז על המימון ביום שני, ואישר שתחנה חדשה תיבנה באתר אמטרק מדרה, חלק מהקטע המתוכנן ממרסד לבייקרספילד של מערכת הרכבת הקליע של המדינה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הדמיית הרכבת המהירה של קליפורניה

 

"בזכות חוק התשתיות הדו-מפלגתי, נוסעי קליפורניה יגיעו ליעדם מהר יותר, ואנו נשפר את הקישור ברחבי אזור המפרץ וסן חואקין ואלי", אמר פדילה בהודעה לעיתונות.

הוא דיבר על יתרונות הפרויקט, כולל "אפשרויות תחבורה טובות יותר, מקומות עבודה בבנייה בשכר גבוה, ואוויר נקי יותר לתושבי הסנטר ואלי".

המענק של 54 מיליון דולר יעזור לממן את בניית רציפי התחנה החדשה של מדרה, עבודות פסים, מערכות קשר מעליות, תחנת אוטובוסים, הרחבת חניון ודרך גישה.

צפוי שהתחנה תשרת גם את שירותי אמטרק הקיימים וגם את קו הרכבת המהירה ברגע שהקטע של הסנטר ואלי יתחיל לפעול בתחילת שנות ה-30 של המאה ה-21.

התחנה החדשה של מדרה ממוקמת ליד שדרה 12, בערך שמונה מיילים דרום-מזרחית לתחנת אמטרק הקיימת.

התחנה הנוכחית, הממוקמת ליד שדרה 19, מציעה רק רציף מקורה והיא חסרה בשירותים כמו קופת כרטיסים או אזור המתנה. התחנה החדשה תתמודד עם החסרונות האלה, ותספק שירותים טובים יותר לנוסעים ותשפר את הקישוריות למסלולי האוטובוס המקומיים.

 

תהליכי הבנייה נמצאים בעיצומם

 

פיתוח תחנת הרכבת המהירה מגיע לאחר שנים של עיכובים ואתגרים במימון לפרויקט הרכבת הקליע הארצית, שהוצע לראשונה ב-2008 לחבר בין לוס אנג'לס לסן פרנסיסקו.

הפרויקט, שהיה צפוי להיות פעיל עד 2020 בעלות מוערכת של 33 מיליארד דולר, ראה את תג המחיר שלו גדל למשוער של 100 מיליארד דולר לחיבור בסופו של דבר בין שתי הערים.

למרות זאת, ההתקדמות נמשכת, עם 119 מיילים של מסילה שכבר נמצאים בבנייה בסנטר ואלי, שיהוו את הקטע התפעולי הראשוני של הקו. חלק זה כעת מצופה לעלות 35 מיליארד דולר. לאחר השלמתו, יהיו בו רכבות הנוסעות במהירויות העולות על 200 מייל לשעה.

לוח הזמנים להשלמת הפרויקט עבור הקטע בסנטר ואלי בין מרסד לבייקרספילד נמצא כרגע בין השנים 2030 ל-2033. תחנת מדרה צפויה להיות מוכנה לשירותי אמטרק עד אמצע 2025.

 

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE