הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, מאיים על איראן בנאומו באו"ם: "אם תפגעו בנו, נפגע בכם"
נתניהו מסיים את נאומו מבלי להזכיר כלל את הקריאה האמריקאית-צרפתית להפסקת אש בת שלושה שבועות בין ישראל לחיזבאללה בלבנון

ראש הממשלה בנימין נתניהו השמיע איום תקיף כלפי איראן במהלך נאומו בפני העצרת הכללית של האו"ם ביום שישי בבוקר. "אין מקום באיראן שהזרוע הארוכה של ישראל לא יכולה להגיע אליו. וזה נכון לגבי כל המזרח התיכון."

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הטיעון הכללי של ראש הממשלה היה שאיראן היא כוח לחוסר יציבות אזורי, בעוד שברית בין ישראל לעולם הערבי יכולה להיות השפעה מייצבת.

 

בעלותו לדוכן הנואמים בעצרת הכללית של האו"ם, ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו אומר שבמקור לא התכוון לדבר בכינוס, אבל החליט לבוא כדי להעמיד דברים על דיוקם לגבי ישראל.

מושביה של איראן בעצרת הכללית היו ריקים באופן בולט במהלך נאומו הנוקב של נתניהו, שהגיע כמעט שנה לאחר מתקפת ה-7 באוקטובר של ארגון הטרור חמאס הנתמך על ידי איראן. נתניהו אמר: "יש לי מסר לעריצים בטהרן: אם תתקפו אותנו, נתקוף אתכם." המתיחות בין איראן לישראל הסלימה לאחר תקיפת ישראל על מתחם השגרירות האיראנית בדמשק וההתנקשות במנהיג הפוליטי של חמאס בטהראן. גורמים רשמיים איראניים אמרו כי איראן שומרת לעצמה את הזכות להגיב נגד ישראל בזמן ובמקום שיבחרו.

דבריו של נתניהו התקבלו מדי פעם במחיאות כפיים ועידוד מהקהל.

כפי שהוא נוהג לעשות לעתים קרובות, נתניהו הביא מפות להראות לקהל. אחת מראה מפה של בעלות ברית ערביות פוטנציאליות של ישראל באזור. אחרת מראה את איראן ובעלות בריתה. הטיעון הכללי שלו הוא שאיראן היא כוח לחוסר יציבות אזורי, בעוד שברית בין ישראל לעולם הערבי יכולה להיות השפעה מייצבת.

 

 

נתניהו אומר שכאשר דיבר בעצרת בשנה שעברה, ישראל עמדה על סף הסכם דיפלומטי היסטורי עם ערב הסעודית. המתקפה בהובלת חמאס ב-7 באוקטובר מנעה את התקדמות ההסכם.

ראש הממשלה הישראלי בנימין נתניהו גינה את העצרת הכללית של האו"ם כ"ביצה של מרה אנטישמית" במהלך נאום נוקב ביום שישי בבוקר — בזמן שעשרות דיפלומטים יצאו במחאה לפני הנאום. נתניהו תקף את הביקורת הגוברת על התנהלותה של ישראל במלחמה נגד חמאס ברצועת עזה, שנמשכת כמעט שנה. האו"ם, טען, מייצג "חברה אנטי-ישראלית של מאמיני כדור הארץ השטוח".

הוא גם גינה את טענות בית הדין הפלילי הבינלאומי שישראל כיוונה במתכוון לפגיעה באזרחים בעזה, וכינה אותן תוצר של "בלבול מוסרי עמוק". הוא לעג ל"פרוגרסיבים כביכול" שצעדו נגד מאמצי המלחמה של ישראל בארצות הברית ומעבר לה, וטען שאין להם מושג על המציאות של החיים תחת "הבריונים האיראניים" שהם לכאורה תומכים בהם.

נתניהו הציג את בני משפחותיהם של מספר אזרחים שנהרגו או נחטפו ב-7 באוקטובר. "אני מבטיח לכם, נחזיר את יקיריכם הביתה... לא ננוח עד שנשלים את המשימה הקדושה הזו," הבטיח להם.

נתניהו גם חזר על כך שישראל לא תסבול כל אפשרות שחמאס יוכל לבנות מחדש את אחיזתו ברצועת עזה לאחר המלחמה, והשווה זאת להתרת בנייתה מחדש של גרמניה על ידי הנאצים בעקבות מלחמת העולם הראשונה.

נתניהו מסיים את נאומו מבלי להזכיר את הקריאה האמריקאית-צרפתית להפסקת אש בת שלושה שבועות בין ישראל לחיזבאללה בלבנון.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE