הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
טראמפ וזלנסקי נפגשו בניו יורק: "יש לנו יחסים טובים מאוד – אבל גם עם פוטין"
נשיא אוקראינה אמר למועמד הרפובליקני לנשיאות כי הוא מקווה שהם יכולים לבנות "יחסים טובים יותר" מאשר אלו עם המנהיג הרוסי. טראמפ הגיב: "צריך שניים לטנגו"

הנשיא לשעבר דונלד טראמפ פגש את נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי במגדל טראמפ בניו יורק בבוקר שישי, שם הבטיח המועמד הרפובליקני לנשיאות להביא לסיום מהיר של המלחמה בין רוסיה לאוקראינה אם יזכה בקדנציה שנייה בבית הלבן.

"יש לנו יחסים טובים מאוד, ויש לי גם יחסים טובים מאוד, כפי שאתם יודעים, עם הנשיא פוטין", אמר טראמפ לפני הפגישה. "ואני חושב שאם ננצח, אני חושב שנפתור את זה מהר מאוד".

זלנסקי, שהגיע לארצות הברית כדי להשתתף באספה הכללית של האו"ם ולפגוש פקידים אמריקאים, הגיב לדבריו של הנשיא לשעבר ואמר שהוא מקווה שלו ולטראמפ "יהיו יחסים טובים יותר" בהשוואה לפוטין. טראמפ השיב: "צריך שניים לטנגו".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


טראמפ וזלנסקי נפגשו בניו יורק | צילום: Getty Images

 

טראמפ היה ביקורתי מאוד על המימון האמריקאי לאוקראינה ולעיתים גם על זלנסקי - יחסים לא נוחים שהופכים לעוד פחות נוחים לאחר שנשיא אוקראינה ביקר במפעל תחמושת במדינת שדה הקרב של פנסילבניה. דובר בית הנבחרים, מייק ג'ונסון, קרא לזלנסקי לפטר את שגרירתו לארה"ב, אוקסנה מרקרובה, על רקע הביקור בפנסילבניה, שלא כלל שום פקידים רפובליקנים.

זלנסקי, מצדו, היה ביקורתי כלפי טראמפ, אומר שהנשיא האמריקאי לשעבר "לא באמת יודע איך לעצור את המלחמה". טראמפ אומר לעיתים קרובות שרוסיה "לעולם לא הייתה תוקפת את אוקראינה" אם היה נשיא.

לאחר הפגישה, טראמפ אמר ל'פוקס ניוז' שהוא "למד הרבה" מהשיחה עם המנהיג האוקראיני.

"אני חושב שנקודת המבט שלי לא השתנה, שנינו רוצים לראות את זה נגמר ועסקה הוגנת. זה חייב להיות הוגן. אני חושב שזה יקרה בזמן הנכון. אני חושב שזה יקרה", אמר טראמפ. "הנשיא רוצה שזה יסתיים כמה שיותר מהר. הוא רוצה שתתבצע עסקה הוגנת".

"פוטין הרג כל כך הרבה אנשים וכמובן, אנחנו צריכים לעשות הכל כדי ללחוץ עליו לעצור את המלחמה הזו", אמר זלנסקי. "הוא בשטח שלנו. זה הכי חשוב. הוא בשטח שלנו ואיך לעצור את המלחמה, ללחוץ עליו ככל שניתן, אנחנו חייבים לעשות את זה".

טראמפ טען לעיתים קרובות שהוא יוכל לסיים את המלחמה באוקראינה מהר, בתוך "יום". קייטלין היו-ברנס מ-CBS News שאלה אותו איך יראה סוף הלחימה.

"אני לא רוצה לספר לך איך זה נראה", הוא השיב. הוא אמר על אוקראינה שהמנהיג הרוסי פוטין "אמר לי לעיתים קרובות שזה בראש מעייניו". טראמפ טען שהוא הזהיר נגד פלישה לאוקראינה ואמר, "'ולדימיר, אל תחשוב אפילו על זה.".

ביום חמישי, טראמפ אמר לעיתונאים "אני מאמין שאני יכול לסדר את זה". כשנשאל האם אוקראינה צריכה לוותר על שטחים לרוסיה כדי לסיים את המלחמה, טראמפ לא ענה באופן ישיר.

"בואו נשיג שלום", הוא אמר. "אנחנו צריכים שלום. אנחנו צריכים לעצור את המוות וההרס. אתם לא חושבים? הלא זה יהיה נחמד?".

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE