הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אריק אדמס מכחיש אשמה באשמות שוחד והונאה
ראש עיריית ניו יורק, שנתבע בחמישה אישומים פדרליים, הובא להקראת כתב אישום ביום שישי. הוא התעקש להישאר בתפקידו וביקש מתושבי ניו יורק לתת לו הזדמנות להגן על עצמו.

ראש העיר אריק אדמס טען לחפותו ביום שישי בבית משפט במנהטן התחתונה מחמישה סעיפי אישום חמורים, כולל האשמות בשוחד והונאה. מר אדמס מואשם בקבלת מתנות בלתי חוקיות בשווי של יותר מ-100,000 דולר בתמורה לשימוש בהשפעתו הפוליטית לסיוע לטורקיה.

בדיון המעצר, מר אדמס אמר לשופטת המחוזית קתרין פרקר כי הוא מבין את זכויותיו. כאשר לא פנה לשופטת, מר אדמס, לבוש בחליפה כהה, ישב בשקט ליד שולחן ההגנה לצד עורך דינו אלכס ספירו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אם מר אדמס יורשע בכל חמשת סעיפי האישום, העונש המרבי על פי החוק יהיה 45 שנות מאסר

 

האישומים נגד מר אדמס כוללים קשירת קשר לשוחד, הונאה ובקשת תרומות קמפיין זרות בלתי חוקיות. הוא גם מואשם בארגון תרמית "תורם קש" ליצירת כספי התאמה בלתי חוקיים עבור קמפיין הבחירות שלו לראשות העיר, שבה תורמים מחו"ל העבירו את תרומותיהם דרך אנשים בארצות הברית, לפי התובעים.

החוק הפדרלי אוסר על מועמדים אמריקאים לבקש או לקבל תרומות זרות. תוכנית ההתאמה של העיר מתאימה את 250 הדולרים הראשונים של תרומת תושב ביחס של שמונה לאחד, וקמפיין אדמס קיבל יותר מ-10 מיליון דולר בכספי התאמה.

בכתב אישום בן חמישה סעיפים שנחשף ביום חמישי, תובעים פדרליים פירטו שנים של שחיתות שבהן מר אדמס קיבל טיסות בינלאומיות חינם או במחירים מוזלים מאוד ואירוח מפואר בחו"ל, החל מתקופת כהונתו כנשיא הרובע ברוקלין והמשיך לאחר שהפך לראש העיר ב-2022.

"אני מבקש מתושבי ניו יורק להמתין לשמוע את ההגנה שלנו," אמר מר אדמס. הוא נשבע להישאר בתפקידו ולהילחם באישומים.

המושלת קתי הוכול, שיש לה את הסמכות להדיח את ראש העיר, אמרה בהצהרה ביום חמישי בערב כי בחנה בקפידה את כתב האישום ודחקה במר אדמס לשקול אם הוא עדיין מסוגל לשרת ביעילות את תושבי ניו יורק.

דמיאן ויליאמס, התובע הפדרלי של המחוז הדרומי של ניו יורק, שהגיש את האישומים, אמר ביום חמישי כי מר אדמס "הוצף" במתנות שידע שהן בלתי חוקיות וניסה להסתיר.

בתמורה למתנות, לפי התובעים, מר אדמס סייע לפקידים טורקים בבעיות שבהן נתקלו בעיר ניו יורק. באופן בולט במיוחד, מר אדמס לחץ ב-2021 על פקידים במחלקת הכבאות לאשר בניין חדש לקונסוליה הטורקית במנהטן, למרות בעיות בטיחות, לפי כתב האישום.

אם מר אדמס יורשע בכל חמשת סעיפי האישום, העונש המרבי על פי החוק יהיה 45 שנות מאסר. על פי הנחיות הענישה הפדרליות, הוא ככל הנראה יקבל הרבה פחות.

השופט בתיק, דייל א. הו, קבע דיון שני ליום רביעי בבוקר כדי לדון בלוח הזמנים למשפט ובנושאים אחרים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE