הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דונלד טראמפ מאיים לתבוע את גוגל על 'סיפורים טובים' על קמלה האריס
טראמפ כבר הביע בעבר רצון להשתמש בכוח הממשל הפדרלי כנגד מי שהוא תופס כאוייביו כקמלה האריס, הנשיא ג'ו ביידן, ויו"ר בית הנבחרים לשעבר ננסי פלוסי

הנשיא לשעבר דונלד טראמפ הצהיר כי אם ייבחר שוב לנשיאות, הוא מתכוון לבקש ממשרד המשפטים להעמיד לדין את חברת גוגל. טראמפ טוען כי גוגל משתמשת במערכת בלתי חוקית המציגה רק סיפורים שליליים עליו וסיפורים חיוביים על סגנית הנשיא קמלה האריס, יריבתו בבחירות לנשיאות 2024.

בפוסט ברשת החברתית Truth Social, טראמפ טען כי "נקבע שגוגל השתמשה באופן בלתי חוקי במערכת המציגה ומציגה רק סיפורים רעים על דונלד ג'. טראמפ, חלקם הומצאו למטרה זו, בעוד שבו זמנית מציגה רק סיפורים טובים על החברה קמלה האריס."

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


טראמפ איים כי אם משרד המשפטים לא יפעל, הוא יבקש את העמדתם לדין "ברמות המקסימליות" כאשר ייבחר לנשיאות

 

טראמפ הוסיף: "זוהי פעילות בלתי חוקית, ובתקווה משרד המשפטים יעמיד אותם לדין פלילי על התערבות בוטה זו בבחירות." הוא לא ציין לאיזה חוק פלילי ספציפי הוא מתייחס. טראמפ איים כי אם משרד המשפטים לא יפעל, הוא יבקש את העמדתם לדין "ברמות המקסימליות" כאשר ייבחר לנשיאות.

ייתכן שטראמפ התייחס לטענת הקבוצה השמרנית Media Research Center, שטענה כי מחקר שערכה מצא שגוגל מעדיפה את האריס על פני טראמפ בדירוגי החיפוש שלה. המחקר זכה לסיקור בכלי תקשורת שמרניים כמו פוקס ניוז והניו יורק פוסט.

בתגובה, דובר גוגל הכחיש את הטענה שהחברה מעדיפה מועמד כלשהו והצביע על מגבלות המחקר. לפי ההצהרה, הדוח "בחן מונח חיפוש נדיר אחד ביום אחד לפני מספר שבועות, ואפילו עבור חיפוש זה, אתרי האינטרנט של שני המועמדים דורגו בתוצאות העליונות בגוגל."

איום זה מצטרף לרצונות קודמים שהביע טראמפ להשתמש בכוח הממשל הפדרלי כדי להעניש את אויביו הנתפסים. בעבר, הוא איים להעמיד לדין או לכלוא יריבים שונים, כולל האריס, הנשיא ג'ו ביידן, ויו"ר בית הנבחרים לשעבר ננסי פלוסי.

המרכז למחקר מדיה טען כי ניתח תוצאות חיפוש מה-6 בספטמבר עבור "דונלד טראמפ מרוץ לנשיאות 2024" ומצא שבעה מאמרים בפאנל "סיפורים מובילים" לפני שהגיע לאתר הקמפיין של טראמפ. הקבוצה תיארה את מקורות המאמרים כ"שמאלניים", כולל הניו יורק טיימס, פוליטיקו, והוושינגטון פוסט, שהם למעשה כלי תקשורת לא מפלגתיים.

דובר גוגל אמר כי שאילתות חיפוש על הבחירות לנשיאות או מועמדים בדרך כלל מציגות תוצאות של "מאמרי חדשות המשתנים תדיר המשקפים את מה שנמצא באינטרנט - כך שהם משתנים כל הזמן."

חשוב לציין כי טראמפ ניסה להעמיד לדין יריבים גם בזמן כהונתו כנשיא, אם כי מאמציו נתקלו לעתים בהתנגדות מצד פקידים בממשלו. יועצים ועוזרים לשעבר של טראמפ אמרו כי הוא ייתן עדיפות לנאמנות אישית ומחויבות לסדר היום שלו בבחירת ממונים לממשל הבא שלו, בהנחה שייבחר שוב לנשיאות.

100% לא
0% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE