הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לראשונה זה 3 שנים: קמלה האריס ביקרה בגבול הדרומי
המועמדת הדמוקרטית, שהייתה אמונה על טיפול משבר המהגרים, הגיעה לבקר בגבול אריזונה עם מקסיקו - ותקפה את יריבה הרפובליקני טראמפ בטענה ל'אינטרסים אישיים'

קמלה האריס ביקרה ביום שישי בגבול הדרומי של ארה"ב עם מקסיקו, זאת לראשונה כמועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית ובפעם הראשונה מזה שלוש שנים – למרות שהייתה אמונה על טיפול משבר המהגרים.

סגנית הנשיא סיירה בחלק מהחומה בדאגלס, אריזונה, יחד עם קציני ההגנה והגבולות ודנה במאמציהם להילחם בהברחות השונות.

ביקורה מגיע באותו היום שבו נחשפו נתונים מזעזעים המראים שיש 600,000 מהגרים עם עבר פלילי בארצות הברית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


האריס בביקור בגבול ארה"ב-מקסיקו | צילום: AFP

 

במהלך ביקורה היא הודיעה שאם היא תיכנס לבית הלבן, לא רק שהיא תמשיך עם ההגבלות הרחבות שהחיל הנשיא ג'ו ביידן – אם כי עשה זאת חודשים בודדים לפני הבחירות, אלא שהאריס אמרה שתיישם צעדים נוקשים יותר.

האריס הבטיחה שתעביר צווי חירום שיביאו לכך שהמספר הממוצע של מעברי המהגרים בגבול יגיע לרמה נמוכה נוספת, מתחת ל-1,500 כפי שנרשם היום, ורק אז תרים את הסגר.

המועמדת הדמוקרטית כמובן תקפה את יריבה הרפובליקני דונלד טראמפ, על כך שהעדיף את האינטרסים הפוליטיים שלו על פני פתרון ציבורי, וחזרה על הביקורת על כך שהפעיל לחץ על בעלי בריתו בקונגרס למנוע את אישור חוק ביטחון הגבולות מהחשש שאם החקיקה תצליח, היא תפגע בקמפיין הנשיאותי שלו.

טראמפ וחבריו הרפובליקנים תקפו את ממשל ביידן-האריס בשל מדיניות הגבול הפתוחה שנמשכה שנים והביאה למספרי שיא פעם אחר פעם של מסתננים.

טראמפ תקף את ביקורה מראש ביום חמישי במהלך מסיבת עיתונאים בניו יורק, כאשר הוא שאל על החלטתה לנסוע לשם. "למה היא הולכת לגבול עכשיו, משחקת בדיוק לידי היריב שלה?", הוא שאל.

"היא ממשיכה לדבר על כך שהיא כביכול רוצה לתקן את הגבול. היינו רק שואלים: למה היא לא עשתה את זה לפני ארבע שנים?", הוא אמר.

האריס ביקרה בחלק מהגבול באורך 2,000 מייל בדאגלס, אריזונה, מדינת שדה קרב מפתח. היא פגשה עם סוכני הגבול וקיבלה תדרוך על המצב.

כאמור, זה היה ביקורה הראשון בגבול כמועמדת לנשיאות, והראשון מאז 2021 כאשר הנשיא ג'ו ביידן הטיל עליה את המשימה למצוא את הסיבות השורשיות להגירה. הרפובליקנים כינו אותה "הצארית של הגבול", כינוי שהצוות שלה מתנגד לו.

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE