הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חללית SpaceX יצאה לדרכה להחזיר את האסטרונאוטים של Starliner
כדי להחזיר את ויליאמס וווילמור הביתה, נאס"א פנתה ל-SpaceX ובחרה להסיר שני חברי צוות שהוקצו קודם לכן מצוות Crew-9 כדי לפנות מקום לטייסי הניסוי של Starliner

משימת SpaceX Crew-9 המיועדת לאחד את אסטרונאוטי Boeing Starliner עם החללית שתחזיר אותם הביתה יצאה לדרך. הטיסה המריאה ב-1:17 אחר הצהריים (שעון החוף המזרחי) ביום שבת מתחנת חיל החלל בקייפ קנוורל, פלורידה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בניגוד למשימות רגילות המובילות ארבעה אסטרונאוטים לתחנת החלל הבינלאומית, משימה זו נושאת רק שני אנשי צוות: אסטרונאוט נאס"א ניק הייג וקוסמונאוט רוסקוסמוס אלכסנדר גורבונוב

 

בניגוד למשימות רגילות המובילות ארבעה אסטרונאוטים לתחנת החלל הבינלאומית, משימה זו נושאת רק שני אנשי צוות: אסטרונאוט נאס"א ניק הייג וקוסמונאוט רוסקוסמוס אלכסנדר גורבונוב. שני המושבים האחרים נשארו ריקים, שמורים לסוני ויליאמס ובאץ' ווילמור לטיסה חזרה ב-2025.

סידור זה הוא חלק מתוכנית אד-הוק שנאס"א בחרה ליישם בסוף אוגוסט לאחר שהסוכנות קבעה כי קפסולת ה-Starliner מסוכנת מדי לחזרה עם צוות. ויליאמס וווילמור טסו ב-Starliner לתחנת החלל הבינלאומית בתחילת יוני למה שהיה אמור להיות טיסת מבחן של כשבוע.

כתוצאה מכך, נאס"א נשארת במצב בו היא הייתה בארבע השנים האחרונות, כאשר SpaceX היא הספקית היחידה לתוכנית הצוות המסחרית של הסוכנות. כדי להחזיר את ויליאמס וווילמור הביתה, נאס"א פנתה ל-SpaceX ובחרה להסיר שני חברי צוות שהוקצו קודם לכן מצוות Crew-9 כדי לפנות מקום לטייסי הניסוי של Starliner.

הסוכנות הודיעה בסוף אוגוסט כי אסטרונאוטיות נאס"א סטפני וילסון וזנה קרדמן יוסרו מהמשימה. קרדמן הייתה אמורה לערוך את מסעה הראשון לחלל ולשמש כמפקדת משימת Crew-9.

בינתיים, ויליאמס וווילמור השתלבו בחיי היומיום בתחנת החלל. הצמד עבר מלוח זמנים קל יותר של משימת מבחן לתפקידים כחברי צוות במשרה מלאה, כאשר ויליאמס לקחה על עצמה את תפקיד המפקדת במעבדה המקיפה.

גורבונוב והייג יצטרפו אליהם לאחר העגינה לתחנת החלל.

 

ויליאמס וווילמור השתלבו בחיי היומיום בתחנת החלל. הצמד עבר מלוח זמנים קל יותר של משימת מבחן לתפקידים כחברי צוות במשרה מלאה

 

כשנשאל אם התקשה להסתגל לרעיון של המתנה של חודשים נוספים לחזרה הביתה, אמר ווילמור בתדרוך עיתונאים ב-13 בספטמבר מתחנת החלל: "אני לא הולך להתרגז על זה. אין בזה שום תועלת. אז המעבר שלי היה – אולי זה לא היה מיידי – אבל זה היה די קרוב."

ויליאמס אמרה שהיא מתגעגעת למשפחתה והתאכזבה לפספס כמה אירועים משפחתיים בסתיו ובחורף, אך הוסיפה: "זה המקום המאושר שלי. אני אוהבת להיות כאן בחלל. זה פשוט כיף. אתה יודע, כל יום אתה עושה משהו שהוא עבודה, במרכאות, אתה יכול לעשות את זה הפוך. אתה יכול לעשות את זה הצידה, אז זה מוסיף פרספקטיבה קצת שונה."

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE