הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הוריקן הלן: כפר היסטורי בצפון קרוליינה נמצא מתחת למים
המים הציפו בניינים ועסקים קטנים כאשר אשוויל נראתה כמעט מחוקה על ידי הלן

כפר היסטורי במערב צפון קרוליינה שקע מתחת למים לאחר שספג את עיקר נזקי ההצפות ההרסניות מהוריקן הלן. ענפי עצים, בולי עץ ומכולת אשפה צפו ברחבי כפר בילטמור באשוויל, המפורסם בכך שבעבר נבנה והיה בבעלות של אדם אחד.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


יותר מ-200 אנשים חולצו ממי ההצפות בצפון קרוליינה, לפי הודעת משרדו של המושל רוי קופר

 

תמי בורגסן, תושבת המקום, הייתה בין עשרות האנשים שעמדו מחוץ למלון במרכז העיר, אחד המקומות הבודדים עם גישה לאינטרנט אלחוטי, בתקווה ליצור קשר עם יקיריהם. "אנחנו מנסים לשלוח אימייל או הודעת טקסט רק כדי להודיע לכולם שאנחנו בסדר," אמרה בורגסן, שיש לה מים אך אין חשמל בביתה. היא אמרה שהיא מתכוונת להמתין עד שהסופה תחלוף ו"לקוות לטוב".

מפלסי המים הגיעו למספר מטרים, כאשר באזורים מסוימים הם התקרבו לחלק העליון של תמרורי הרחוב. מים בזרימה מהירה עלו מעל מדרגות הכניסה, הציפו בניינים ועסקים קטנים כאשר אשוויל נראתה כמעט מחוקה על ידי הלן. "ידענו שההצפות מגיעות אבל לא ידענו שזה יהיה כל כך קטסטרופלי," אמרה אישה אחת במקום ל-NBC News. "כל האובדן וההרס פשוט שוברים את הלב."

יותר מ-200 אנשים חולצו ממי ההצפות בצפון קרוליינה, לפי הודעת משרדו של המושל רוי קופר. משרד התחבורה דיווח כי יותר מ-400 כבישים סגורים במדינה, מה שמקשה על מאמצי הנסיעה והחילוץ.

ההרס מגיע בעקבות נחיתת הוריקן הלן בג'ורג'יה ביום חמישי בלילה, שהותיר הרס נרחב ברחבי דרום ארה"ב. לפחות 53 אנשים אושרו כמתים נכון ליום שבת, וכ-3 מיליון לקוחות נותרו ללא חשמל בדרום קרוליינה, צפון קרוליינה, ג'ורג'יה, פלורידה ווירג'יניה.

הנשיא ג'ו ביידן כבר אישר בקשות להכרזת מצב חירום ממושלי מספר מדינות דרומיות שנפגעו מהלן. ג'ורג'יה, פלורידה, אלבמה, צפון קרוליינה, טנסי ודרום קרוליינה יקבלו סיוע פדרלי מגוון מהממשלה לאחר שהסופה נחתה כהוריקן הרסני בדרגה 4. ביידן גם הורה על פריסת יותר מ-1,500 אנשי צוות פדרליים לאזור, כולל צוותי חיפוש והצלה, צוותים רפואיים וצוותי שיקום אספקת החשמל.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE