הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מה צריך לדעת על רפורמות הביטוח הלאומי שנבחנות בקונגרס
חוק ההוגנות בביטוח הלאומי מבקש לבטל קיזוזים מפנסיות וקצבאות, אולם מעורר שאלות מורכבות של הוגנות ועלות תקציבית

חוק ההוגנות בביטוח הלאומי, הידוע גם כ"Social Security Fairness Act", מבקש לבטל כללי מס שלטענת תומכיו הובילו להפחתות לא הוגנות בקצבאות עבור אלה שעבדו בשירות הציבורי במשך רוב הקריירה שלהם.

החוק מתמקד בביטול שתי הוראות: הוראת ביטול הרווח (WEP) והוראת קיזוז הפנסיה הממשלתית (GPO). הוראות אלו משפיעות על אנשים שעבדו הן במשרות המכוסות על ידי הביטוח הלאומי והן במשרות שאינן מכוסות, כמו משרות ממשלתיות מקומיות ומדינתיות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מחקר מצא שביטול ההוראות יכול להוביל לעלייה בקצבאות עבור 4.5% מהמוטבים ב-2025, עם עלייה שנתית ממוצעת של כ-7,300 דולר

 

ה-WEP נועד למנוע ממי שעבד זמן קצר במשרות מכוסות לקבל קצבאות גבוהות יחסית לצד הפנסיה שצברו ממשרות לא מכוסות. ה-GPO מפחית קצבאות לבני זוג המקבלים פנסיה ממשלתית.

תומכי החוק טוענים שמיליוני עובדי ציבור בגמלאות חיכו יותר מ-40 שנה לטיפול בסוגיה זו של הוגנות, וכי הם ראויים לקצבאות שהרוויחו בעבודתם הקשה.

עם זאת, מומחים מזהירים מפני ביטול מוחלט של ה-WEP וה-GPO. הם טוענים שהפתרון הנכון הוא לתקן את הנוסחה, לא לבטל את הכללים לחלוטין. מחקר מצא שביטול ההוראות יכול להוביל לעלייה בקצבאות עבור 4.5% מהמוטבים ב-2025, עם עלייה שנתית ממוצעת של כ-7,300 דולר למושפעים.

העלות המוערכת של החוק היא מעל 190 מיליארד דולר על פני עשור, מה שמעורר ביקורת מצד שומרי תקציב. יש הטוענים שהחוק עלול להחיש את חדלות הפירעון של תוכנית הביטוח הלאומי ולהחמיר את תחזיתה לטווח הארוך.

למרות התמיכה הדו-מפלגתית החזקה בבית הנבחרים, יש אי-ודאות רבה לגבי עתיד החוק, במיוחד לאור לוח הזמנים הצפוף של הקונגרס לטיפול בנושאים חשובים אחרים בתקופת ה"ברווז הצולע".

קבוצה דו-מפלגתית של מחוקקים השיגה את ההישג הנדיר של איסוף 218 חתימות על עצומה פרוצדורלית הידועה כ"עצומת שחרור", שתאפשר להם לכפות דיון בחקיקה. ההנהגה הרפובליקנית בבית הנבחרים אישרה תוכניות להצבעה על החוק בנובמבר.

עם זאת, מומחים מפקפקים ביכולתו של החוק לעבור בשני בתי הקונגרס לפני כניסת הקונגרס החדש בינואר. בעבר, היו "שומרי סף" שעצרו חקיקה דומה, בין אם זו הייתה ההנהגה או ועדת הדרכים והאמצעים.

לסיכום, בעוד שהחוק זוכה לתמיכה רחבה, הוא מעורר שאלות מורכבות של הוגנות ועלות תקציבית, ועתידו בקונגרס עדיין לא ברור.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE