הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לוס אנג'לס: נערה בן 17 שנידונה בעבר כקטינה על רצח כפול נקשרה כעת לרצח נוסף לאחר שחרורה
שייניס דייר בת ה-17, ריצתה פחות מארבע שנים על רצח כפול שביצעה כקטינה, ומואשמת כעת במעורבות במקרה רצח נוסף, מה שמעורר ביקורת על מדיניותו של התובע המחוזי ג'ורג' גסקון

לפני כמעט חמש שנים, אלפרדו קררה וחברו, חוזה פלורס ולסקז, נרצחו בדרום לוס אנג'לס רק בגלל שעמדו בטריטוריה של כנופיה. "זה היה מחריד, באמת," אומרת סינתיה קררה, אחותו של אלפרדו.

אף אחד מהם לא היה קשור לכנופיות. אלפרדו עמד להפוך לאב, וחוזה, סטודנט ב-UCI, זה עתה קיבל עבודה בנאס"א. "זה היה רצח בדם קר. ולא היה זה רק אדם אחד, שני אנשים חפים מפשע איבדו את חייהם ללא סיבה," אמרה קררה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אלפרדו קררה וחברו, חוזה פלורס ולסקז, נרצחו בדרום לוס אנג'לס בידי שייניס דייר רק בגלל שעמדו בטריטוריה של כנופיה

 

שייניס דייר בת ה-17, חברה בכנופיית East Coast Crips, הואשמה ברצח בכוונה תחילה על ידי התובעת המחוזית דאז ג'קי לייסי והייתה אמורה להישפט כבגירה. אולם, זה השתנה כאשר ג'ורג' גסקון נכנס לתפקיד ב-2020.

"הציבור צריך לדעת מה קורה," אמרה מישל האניסי, נשיאת איגוד סגני התובעים המחוזיים במחוז לוס אנג'לס. היא הסבירה, "אחת מהמדיניות הגורפות הרבות שגסקון יישם ביומו הראשון בתפקיד הייתה שאף פשע שבוצע על ידי קטין - לא משנה הנסיבות - לעולם לא יועבר לבית משפט למבוגרים."

כתוצאה מכך, שייניס דייר נשפטה כקטינה. למרות שהורשעה בשני מעשי רצח, היא הייתה במעצר פחות מארבע שנים. "זה עדיין קשה מאוד. ועכשיו אנחנו מגלים שאדם זה ביצע פשע נוסף, עושה זאת למשפחה נוספת," אמרה קררה.

אותה אישה שרצחה את אלפרדו וחוזה מואשמת עכשיו ברצח פעם נוספת, כביכול בסיוע לרצח של ג'ושוע סטריטר בן ה-21. קתי קיידי, סגנית תובעת מחוזית לשעבר במחוז לוס אנג'לס, כעת פעילה למען קורבנות, אמרה, "ג'ורג' גסקון מסרב לקחת אחריות על העובדה שהמדיניות שלו הובילה לרצח הזה. הוא מסתתר מאחורי הסברים שאינם הגיוניים." קררה הוסיפה, "הרפורמה של גסקון נועדה לשקם ולתת לאנשים הזדמנות שנייה, אבל מאז האירוע, אף אחד מעולם לא פנה לקורבנות. אף אחד מעולם לא שאל, 'מה אנחנו יכולים לעשות בשבילכם?'"

ג'ורג' גסקון דחה את בקשתנו לראיון, אך משרדו שחרר את ההצהרה הבאה: "ליבנו נשבר עבור הקורבן ומשפחתו. זו טרגדיה בלתי נתפסת. עם זאת, לא סביר שגב' דייר הייתה מועברת תחת כל ממשל. על פי החוק, יש חמישה גורמים שבית המשפט לנוער היה שוקל ומאזן בקביעה אם גב' דייר מתאימה להישאר במערכת הנוער. מתוך חמשת הגורמים הללו, רק גורם אחד, נסיבות וחומרת העבירה, נטה לטובת העברה לבית משפט למבוגרים. כל הגורמים האחרים נטו לטובת הישארותה של גב' דייר במערכת הנוער. בהתחשב בכך, לא סביר שגב' דייר הייתה מועברת למערכת המבוגרים גם אם בית המשפט היה מקיים דיון העברה.

גורמים אלה כוללים:

  1. היא הייתה תחת השפעת גברים מבוגרים ופעלה לפי הוראותיהם, מה שמעיד על כך שהיא לא הפגינה רמה גבוהה של תחכום פלילי;
  2. העדר היסטוריה פלילית רצינית באותה עת;
  3. כמות הזמן וההזדמנות שנותרו באותה עת לשקם אותה במערכת הנוער; ו-
  4. העדר הזדמנויות קודמות לשקם אותה במערכת הנוער."

במרץ 2022, הוקמה ועדת הערכת האישומים החלופיים לנוער (JACE) של LADA. מאז, 23 בקשות העברה אושרו לבקשות העברה לבית משפט למבוגרים על ידי JACE.

  • מתוך אלה שאושרו, 5 מקרי JACE הגיעו לדיונים בפני בית המשפט לנוער.
  • 4 בקשות העברה של JACE נדחו על ידי בית המשפט.
  • בקשת העברה אחת של JACE אושרה על ידי בית המשפט.
  • בקשת העברה אחת של JACE עדיין בתהליך נכון להיום.
50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE