הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
רעידת אדמה בעוצמה 3.2 פקדה הלילה את חופי מליבו, האחרונה שפקדה את דרום קליפורניה
בניגוד לרוב רעידות האדמה באזור מליבו אחרי ה-12 בספטמבר, שהתרחשו מתחת ליבשה, רעידת האדמה של בשבת הייתה במים מול מליבו, כ-6 מייל דרום-מערבית לפוינט דום

רעידת אדמה בעוצמה של 3.2 הכתה מול חופי מליבו ביום שבת אחר הצהריים, הרעידה האחרונה החודש שהרעידה לאורך חופי דרום קליפורניה.

רעידת האדמה של יום שבת הייתה השביעית בעוצמה של 3 ומעלה מאז ה-12 בספטמבר, כאשר רעידת אדמה בעוצמה של 4.7 מצפון למליבו הורגשה בכל רחבי דרום קליפורניה, חזקה מספיק כדי לערער לרגע את מגישי החדשות בתחנות שונות ששידרו בשידור חי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


זו הייתה שנה יוצאת דופן בפעילותה מבחינת רעידות אדמה בינוניות בדרום קליפורניה

 

אך בניגוד לרוב רעידות האדמה באזור מליבו שהתרחשו אחרי ה-12 בספטמבר, שהתרחשו מתחת ליבשה, רעידת האדמה של יום שבת הייתה במים מול מליבו, כ-6 מייל דרום-מערבית לפוינט דום.

רק רעידות "חלשות" הורגשו בחלקים של מליבו ביום שבת, לפי המכון הגיאולוגי האמריקאי, כפי שמוגדר בסולם עוצמת מרקלי המשופר. רעידות "חלשות" מוגדרות בדרך כלל ככאלה שמורגשות רק על ידי מעט אנשים במנוחה, או מורגשות באופן די ברור על ידי אנשים בתוך מבנים.

לפני יום שבת, רעידת האדמה האחרונה באזור זה בעוצמה של 3 ומעלה הייתה כמעט בדיוק לפני שבוע - רעידת אדמה בעוצמה 3.1 מצפון למליבו, שהתרחשה ב-21 בספטמבר בשעה 14:15.

זו הייתה שנה יוצאת דופן בפעילותה מבחינת רעידות אדמה בינוניות בדרום קליפורניה. רעידת האדמה ב-12 בספטמבר מצפון למליבו הייתה חלק מהרצף הסיסמי ה-14 השנה בדרום קליפורניה עם לפחות רעידת אדמה אחת בעוצמה 4 ומעלה, אמרה הסיסמולוגית לוסי ג'ונס, חוקרת שותפה ב-Caltech, מוקדם יותר החודש.

זה שבר שיא ל-65 השנים האחרונות. לאורך תקופה זו, אמרה ג'ונס, היו בממוצע שמונה עד עשרה רצפים עצמאיים של רעידות אדמה מדי שנה שכללו לפחות רעידה אחת בעוצמה 4 ומעלה.

בחלק מהשנים היו רק אחד או שניים מרצפי רעידות האדמה הללו; המספר הגבוה ביותר הקודם היה 13 בשנת 1988.

התצפית אינה בהכרח אינדיקציה לכך שרעידת אדמה גדולה והרסנית מתקרבת, אמרו מדענים. יש תיאוריות מתחרות, כאשר אחת טוענת שפעילות רעידות האדמה גוברת באזור לפני רעידת אדמה גדולה, בעוד אחרת אומרת שהפעילות הסיסמית פוחתת לפני זעזוע גדול.

לכן הפעילות האחרונה אינה מספקת כל רמז לגבי מתי תתרחש רעידת האדמה הגדולה והמהרסת הבאה, אמרה סוזן האף, סיסמולוגית מהמכון הגיאולוגי האמריקאי, מוקדם יותר החודש.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE