הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הוריקן הלן: הרס חסר תקדים בדרום-מזרח ארצות הברית כשמספר ההרוגים עולה ל-90
מאמצי החילוץ וההצלה ממשיכים, כאשר צוותי חירום מגיעים לקהילות מבודדות ומוכות. ארגונים שונים, כולל הצלב האדום והצבא האמריקאי, גייסו מתנדבים ומשאבים לסיוע לנפגעים

הוריקן הלן הותיר אחריו הרס נרחב בדרום-מזרח ארצות הברית, כאשר יותר מ-2 מיליון אנשים נותרו ללא חשמל ביום ראשון בערב. צפון קרוליינה ספגה את עיקר הנזק, עם למעלה מ-430,000 בתים ועסקים ללא חשמל.

לפחות 90 אנשים נהרגו במדינות שונות מאז שהסופה פגעה בפלורידה ביום חמישי כהוריקן מקטגוריה 4 עם רוחות של 225 קמ"ש. הסופה התקדמה צפונה דרך ג'ורג'יה, טנסי והקרוליינות, ונחלשה לציקלון פוסט-טרופי. צפוי כי מספר ההרוגים יעלה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


קהילות רבות במזרח המדינה עדיין מוצפות ומתמודדות עם הרס תשתיות נרחב

 

בצפון קרוליינה, מושל המדינה רוי קופר דיווח על לפחות 11 הרוגים, וציין כי "באופן טרגי אנו יודעים שיהיו עוד". במחוז בונקומב, דווח על יותר מ-1,000 אנשים נעדרים, אם כי צפוי שהמספר ירד משמעותית עם חידוש שירותי הסלולר.

בטנסי, דווח על שני הרוגים ו-153 אנשים שטרם אותרו. קהילות רבות במזרח המדינה עדיין מוצפות ומתמודדות עם הרס תשתיות נרחב.

באשוויל, צפון קרוליינה, תושבים נאבקים במחסור בדלק, מים ומזון. תורים ארוכים נוצרו בתחנות דלק ובכספומטים, כאשר עסקים רבים מקבלים רק מזומן בשל בעיות תקשורת.

 

 

מדענים מציינים כי סופות כמו הלן צפויות להתרחש בתדירות גבוהה יותר בעתיד, מה שמעורר משבר בתעשיית הביטוח.

מאמצי החילוץ וההצלה ממשיכים, כאשר צוותי חירום מגיעים לקהילות מבודדות ומוכות. ארגונים שונים, כולל הצלב האדום והצבא האמריקאי, גייסו מתנדבים ומשאבים לסיוע לנפגעים.

הנשיא ביידן חתם על הצהרת אסון גדול לצפון קרוליינה והורה על סיוע פדרלי. כמו כן, אושר סיוע חירום לטנסי בעקבות חששות מקריסת סכר נוליצ'וקי.

גשמים כבדים במיוחד פגעו באזור ההרים של צפון קרוליינה, עם למעלה מ-75 ס"מ של גשם שירדו בחלק מהאזורים. באשוויל, נרשמו שיאים חדשים של מפלסי מים בנהרות המקומיים.

במקביל, הרשויות עוקבות אחר התפתחות סופות נוספות באוקיינוס האטלנטי, כולל סופה טרופית ג'ויס והוריקן אייזק, אם כי אלה אינם מאיימים על היבשה כרגע.

המצב הקשה ממשיך להעמיד במבחן את חוסנן של הקהילות המקומיות, כאשר רשויות החירום והתושבים עובדים יחד להתמודד עם ההרס ולהתחיל בתהליך השיקום הארוך.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE