הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
קליפורניה היא המדינה הראשונה להרחיק פרוט לופס וחטיפים נוספים מקפיטריות בתי הספר
הצבעים הכחולים, ירוקים, צהובים ואדומים שנאסרו קושרו להיפראקטיביות ובעיות התנהגות אחרות, במיוחד אצל אנשים עם הפרעת קשב וריכוז

גווין ניוסום, מושל קליפורניה, חתם ביום שבת על חקיקה ראשונה מסוגה בארה"ב האוסרת על בתי ספר ציבוריים במדינה להגיש מזון המכיל צבעי מאכל מסוימים. צבעים אלה נמצאים במוצרים כמו פרוט לופס וצ'יטוס חריפים.

הצבעים הכחולים, ירוקים, צהובים ואדומים שנאסרו קושרו להיפראקטיביות ובעיות התנהגות אחרות, במיוחד אצל אנשים עם הפרעת קשב וריכוז (ADHD).

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"אנו מסרבים לקבל את המצב הקיים, ומאפשרים לכולם, כולל תלמידי בתי ספר, גישה למזון מזין וטעים ללא תוספים מזיקים ולעתים קרובות ממכרים". ניוסום

 

זו הפעם השנייה בשנתיים האחרונות שניוסום תומך בכללי תזונה המתנגדים לתעשיית המזון. בשנה שעברה הוא חתם על חקיקה שאסרה על מכירת מזונות המכילים תוספים אחרים.

ניוסום הצהיר: "הבריאות שלנו קשורה באופן בלתי נפרד למזון שאנו אוכלים - אבל מזונות טריים ובריאים לא תמיד זמינים או בהישג יד עבור משפחות. היום, אנו מסרבים לקבל את המצב הקיים, ומאפשרים לכולם, כולל תלמידי בתי ספר, גישה למזון מזין וטעים ללא תוספים מזיקים ולעתים קרובות ממכרים."

יצרנים של לפחות מוצר אחד שהושפע מהאיסור ב-2023 - Peeps - בחרו לשנות את הנוסחה שלהם במקום למשוך את המוצר מהמדפים.

חנויות עדיין יוכלו למכור מזונות המכילים את הצבעים שנאסרו בחוק החדש. אך חבר האסיפה ג'סי גבריאל, מחבר שני חוקי התוספים, מקווה ששינוי זה יעודד חברות נוספות לערוך את המתכונים שלהן.

גבריאל, שיש לו ADHD ודיבר על כיצד תוספים השפיעו עליו, אמר לעיתונאים: "אנו חושבים שלא סביר שאנשים ייצרו גרסה אחת של המוצר שלהם לקליפורניה וגרסה אחרת לקנזס. אנו מאמינים שאם החוק הזה ייחתם, יהיה לו יתרון נוסף של הגנה על ילדים בכל רחבי ארצות הברית."

לוביסטים מהתעשייה חלקו על דוחות של הסוכנות להגנת הסביבה של קליפורניה הקושרים צבעים להשפעות בריאותיות, ואף טענו שהכללים עלולים להגביל הזדמנויות גיוס כספים לקבוצות ספורט בית ספריות המקיימות מכירות עוגות. הם שכנעו את המחוקקים להסיר איסור על טיטניום דו-חמצני - שאסור באיחוד האירופי ונמצא בחטיפים כמו סקיטלס - מהצעת החוק לפני שהגיעה לשולחנו של ניוסום.

החקיקה זכתה לתמיכה רחבה משתי המפלגות בבית המחוקקים של המדינה, וקיבלה קולות נוספים לאחר שצומצמה באמצעות תיקונים. אך התנגדות התעשייה נותרה.

ג'ון היואיט מאיגוד המותגים לצרכנים אמר בעבר: "רכיבים בטוחים הושמצו למטרת קידום סדר יום פוליטי. אישור החוק הזה עלול לעלות כסף לבתי ספר ומשפחות, להגביל בחירה וגישה, וליצור בלבול בקרב הצרכנים."

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE