הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"לישראל אין דרך חזרה": ג'ארד קושנר מתעקש שהמלחמה חייבת להימשך
הארכיטקט של 'הסכמי אברהם' שיבח את פעולותיו של צה"ל בלבנון ובמיוחד את חיסולו של נסראללה, ואמר כי לישראל "לא תהיה עוד הזדמנות" להבטיח את ביטחונה

היועץ הבכיר לשעבר וחותנו של דונלד טראמפ, ג'ארד קושנר – האמון על הסכמי האברהם, שיבח את הפעולות הצבאיות האחרונות של ישראל בלבנון וקרא לה להמשיך ו"לסיים את העבודה".

בפוסט שפרסם בחשבון ה-X שלו, קושנר – שנשוי לבתו הכורה של טראמפ, איוונקה, דחה הקריאות להפסקת אש וטען כי לישראל "לא תהיה עוד הזדמנות" להשמיד את חזבאללה. זאת אחרי שצה"ל חיסל את חסן נסראללה ולמעשה את כל צמרת ארגון הטרור.

"ביליתי שעות רבות בללמוד את חזבאללה, ואין מומחה בעולם שחשב שמה שישראל עשתה כדי לנתק ולהחליש אותם היה אפשרי", אמר קושנר היהודי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


קושנר, טראמפ ונתניהו | צילום: Getty Images

 

"זה משמעותי מכיוון שאיראן כעת חשופה לגמרי. הסיבה שהמתקנים הגרעיניים שלהם לא נהרסו, למרות מערכות ההגנה האווירית החלשות, היא משום שחזבאללה היה אקדח טעון מופנה לעבר ישראל. איראן בנתה את היכולת הזו במשך ארבעים השנים האחרונות כאמצעי הרתעה שלה".

קושנר הוסיף כי ישראל "ניטרלה ברובה" את האיום מצד חמאס בעזה וכעת יש לה הזדמנות ל"נטרל" את חזבאללה בצפון.

"כל מי שקרא להפסקת אש בצפון טועה. אין דרך חזרה עבור ישראל", הוא אמר. "היא לא יכולה להרשות לעצמה כעת לא לסיים את העבודה ולפרק לחלוטין את המערך שהופנה נגדה. היא לא תקבל עוד הזדמנות".

קושנר תיאר את ה-27 בספטמבר, תאריך החיסול של נסראללה, כ"היום החשוב ביותר במזרח התיכון מאז הסכמי אברהם", שכאמור הוא היה הארכיטקט שלהם בזמן ששישמש כיועץ למזרח התיכון בבית הלבן תחת טראמפ.

הנשיא ג'ו ביידן הגיב גם כן לחיסולו של נסראללה וכינה את הפעולה הצבאית של ישראל כ"צעד של צדק".

"נסראללה וארגון הטרור שהוא הוביל, חזבאללה, אחראים להרג של מאות אמריקאים במשך ארבעה עשורים של שלטון טרור", אמר ביידן בהצהרה. "התקיפה שהרגה את נסראללה התרחשה בהקשר הרחב יותר של הסכסוך שהחל עם טבח ה-7 באוקטובר. נסראללה, ביום שלמחרת, החליט את ההחלטה הגורלית להתאחד עם חמאס ולפתוח מה שכינה 'חזית צפונית' נגד ישראל".

 

המעמד ההיסטורי של חתימת הסכי אברהם 

 

ביידן חזר ואמר שהוא רוצה לראות הפסקות אש הן בעזה והן בין ישראל לחזבאללה.

"הגיע הזמן לסגור את העסקאות האלה, להסיר את האיומים על ישראל, ולאפשר לאזור המזרח התיכון להשיג יציבות רחבה יותר", אמר ביידן.

סגניתו של ביידן והמעומדת הדמוקרטית לנשיאות, קמלה האריס, כינתה את נסראללה "טרוריסט עם דם אמריקאי על ידיו".

"לאורך עשורים, הנהגתו של חזבאללה קידם אי יציבות במזרח התיכון והוביל למותם של אינספור אנשים חפים מפשע בלבנון, ישראל, סוריה ובחרבי העולם. היום, קורבנות חזבאללה זוכים לצדק".

 

2% לא
98% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE