הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
התקשורת העולמית עושה זאת שוב: הכותרת המחמיאה שקיבל חסן נסראללה
חשבון פופולרי ב-X הפנה את תשומת הלב למילים המחמיאות שקיבל מנהיג חזבאללה, שתואר כ'כריזמטי וחכם' - זאת לעומת מחוקק רפובליקני שמת לאחרונה ולא קיבל את אותו הכבוד

משתמשים ברשתות החברתיות תקפו את סוכנות הידיעות העולמית AP בשל הכותרת שלה על מנהיג חזבאללה חסן נסראללה, שהייתה נעימה יותר כלפי הטרוריסטם מאשר זו שהייתה על מותו של הסנאטור הרפובליקני ג'ים אינהוף.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


חסן נסראללה תואר על ידי AP כ'כריזמטי וחכם' 

 

הכותרת של AP על מותו של נסראללה תיארה את מנהיג ארגון הטרור כ"כריזמטי וחכם" והמשיכה: "מבט על מנהיג חזבאללה לאורך זמן, חסן נסראללה"– בעוד שהכותרת על מותו של אינהוף בחודש יולי הציגה את המחוקק באור רע, והזכירה לקוראים שהוא "כינה את שינוי האקלים הנגרם על ידי האדם כ'הונאה'".

גולשים בפלטפורמה X הפנו את תשומת הלב להבדל בטון בין שני המקרים. החשבון השמרני המוכר AGHamilton29 היה זה שפרסם את הכותרות השונות, וכתב: "זה עניין של אויב העם", והעיר שהמאמר השמיט את כל היסטוריית הטרור של חזבאללה, תיאר את הרעב והרצח ההמונה שלהם כ'השתתפות בסכסוך בסוריה השכנה' וניסה לצייר אותו כ'מתון'".

 

 

גרסה מעודכנת של הכתבה של AP הציגה כותרת אחרת: "מי היה מנהיג חזבאללה הוותיק, חסן נסראללה?".

בנוסף לכותרת השנויה במחלוקת, הכותב לקח את הזמן לפני שהזכיר כי חזבאללה הוא ארגון טרור, ורק לקראת פסקה 14 של הכתבה הוא התייחס אליו ככזה. במקום זאת, הכותב התייחס לחזבאללה כ"קבוצה מיליטנטית לבנונית" ו"אחת הקבוצות הפרמיליטריות החזקות ביותר במזרח התיכון".

גולשי X השוו את תיאורו של נסראללה ב-AP לתיאורו של אינהוף לאחר מותו ביולי, וטענו כי הסוכנות הייתה הרבה יותר עדינה ונעימה עם מנהיג הטרור מאשר המחוקק הרפובליקני.

לצד תגובות ושיתופים רבים, גם עורך הדין לזכויות אדם הלל נויאר תקף את התיאור של נסראללה על ידי סוכנות הידיעות המשפיעה, וכתב: "AP, אני מצטער על האובדן שלכם. 'כריזמטי וחכם... אסטרטג מומחה... נחשב לפרגמטיסט... מוערך על ידי מעריציו השיעים הלבונינם... מכובד על ידי מיליונים ברחבי העולם הערבי והמוסלמי...' אולי בפים הבאה תדברו עם הקורבנות שלו".

'פוקס ניוז' פנתה ל-AP כדי לקבל תגובה, והסוכנות מסרה: "הכותרת לא שיקפה באופן מדויק את תוכן הסיפור, ושינינו אותה בהתאם".

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE