הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מזכיר המדינה של אובמה: חופש הביטוי הוא מכשול גדול
ג'ון קרי, שעד לאחרונה כיהן כשליח המיוחד של ביידן לענייני אקלים, הביע את ההתנגשות בין התיקון הראשון של החוקה האמריקאית לבין המידע המוטעה ברשתות החברתיות שגורמות לאיבוד שליטה

מזכיר המדינה לשעבר ג'ון קרי, שכיהן תחת נשיאותו של ברק אובמה, כינה את התיקון הראשון של החוקה האמריקאית כ"מכשול גדול" במאבק בתופעת המידע המוטעה ובמאבק בשינוי האקלים.

קרי, שכיהן תחת ממשל ביידן כשליח המיוחד לענייני אקלים, השתתף ביום רביעי בפאנל של הפורום הכלכלי העולמי לאנרגיה ירוקה. לקראת סוף הפאנל, חבר בקהל שאל מה ניתן לעשות כדי להתמודד עם התפשטות המידע המוטעה בנושא שינוי האקלים ברשת.

"אתם יודעים שיש הרבה דיון כעת על איך להגביל את הגורמים האלה כדי להבטיח שתהיה אחריות מסוימת על העובדות וכו'. אבל תראו, אם אנשים הולכים רק למקור אחד, והמקור אליו הם הולכים חולה, ויש לו סדר יום, והוא מפיץ מידע מטעה, התיקון הראשון שלנו מהווה מכשול גדול כדי למחוק אותו מקיומו", אמר קרי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ג'ון קרי, מזכיר המדינה לשעבר | צילום: AP

 

מזכיר המדינה לשעבר המשיך: "אז מה שאנחנו צריכים זה לזכות בקרקע, לזכות בזכות לשלוט, על ידי זכייה במספיק קולות שאתה חופשי ליישם שינוי".

קרי הציע גם שזו בעיה ייחודית לדמוקרטיות.

"השנאה והכאב כלפי רשתות חברתיות רק הולכים וגדלים. זה חלק מהבעיה שלנו, במיוחד בדמוקרטיות, בהקשר של בניית קונצנזוס סביב כל נושא. קשה מאוד לשלוט היום. השופטים שהיו לנו בעבר שקבעו מה היא עובדה ומה לא, נעשו למעשה חסרי תוקף, למדי. ואנשים הולכים ובוחרים לעצמם לאן הם הולכים לקבל את החדשות שלהם, את המידע שלהם. ואז אתה נכנס למעגל רשע", אמר קרי.

בהערה נוספת, קרי אמר: "דמוקרטיות ברחבי העולם כעת מתמודדות עם היעדר שופט האמת, ואין מי שמגדיר מה הן באמת העובדות".

הוא הוסיף: "אם היינו יכולים להסיר חלק מההפחדה שמתרחשת ולהגיע למציאות של מה שקיים כאן בשביל האנשים, זו ההזדמנות הכלכלית הגדולה ביותר".

קרי הדגיש במהלך הפאנל את חשיבות בחירת האנשים הנכונים בנובמבר שיטפלו כראוי במשבר האקלים.

"אני חושב שהדמוקרטיות מאוד מאתגרות כרגע ולא הוכיחו שהן יכולות לזוז מהר מספיק או גדול מספיק כדי להתמודד עם האתגרים שהן נתקלות בהם, ולדעתי, זה חלק ממה שהבחירות האלה מדברות עליו. האם נשבור את החום בארצות הברית?".

 

 

100% לא
0% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE