הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
התנ"ך העתיק ביותר בעולם מוצג כעת במוזיאון בוושינגטון די.סי.
לכבוד ראש השנה היהודי נפתחה תערוכה שמציגה את הספר העברי השלם הקדום ביותר שמתוארך למאה ה-700. "עדות לאיך שהיהודים שרדו לאורך השנים"

מוזיאון התנ"ך שבוושינגטון די.סי. פתח תערוכה חדשה לקראת ראש השנה היהודי, שמטרתה להראות בין היתר איך אמונות שונות מתקרבות זו לזו.

התערוכה, 'מילים קדושות: חשיפת הספר העברי הקדום ביותר', מציגה את הספר היהודי העתיק בעולם, שנקרא Afghan Liturgical Quire, או ALQ.

הכתב היד מימי הביניים מורכב מתפילות, שירים וציורים מהתנ"ך העברי עם דפים מהגדת הפסח העתיקה ביותר שנתגלתה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

חוקרים קבעו שה-ALQ מקורו מהמאה ה-700, מה שהופך אותו לספר העברי השלם העתיק ביותר.

"הספר הקדוש הזה מחזיק בתוכו קשר מפתיע לעמק במיאן שבאפגניסטן, שם פרח הבודהיזם פעם לאורך ה-Silk Road. כשהוא סוף סוף נחשף, נוצרים, יהודים ומוסלמים עבדו יחד כדי להצילו, להבין אותו ולהנגיש אותו לעולם", כך נאמר בהודעה לעיתונות של מוזיאון התנ"ך.

קרלוס קמפו, מנכ"ל המוזיאון, אמר ל'פוקס ניוז' שהספר מחזיק בתוכו היסטוריה קדושה בצורה שאף חפץ אחר לא עשה.

"כשאתה משלב את החשיבות התרבותית ואת החשיבות הדתית ואז משחרר את זה במהלך ימים נוראים, זהו באמת עדות חזקה למחויבות של העם היהודי. איך הם שרדו לאורך השנים, איך אמונתם שרדה. ובאמת, ההיסטוריה שמוטמעת בתוך הספר הזה של 25 דפים", אמר קמפו.

מוזיאון התנ"ך נפתח לראשונה ב-2017 ולאחרונה קיבל את האורח ה-3 מיליון שלו.

 

 

קמפו אומר שהאדריכלות והעיצוב של הבניין משאירים את המבקרים עם תחושת פליאה, והמוזיאון מכבד את התנ"ך.

"זהו מרחב אדריכלי כל כך מדהים. אני חושב שזה אחד הדברים שמדהימים את האנשים. הם נכנסים למוזיאון ורואים את האולם הגדול וזהו מרחב באורך 150 רגל שהוא גבוה יותר מקומה אחת. וזה מיד נותן לך תחושת פליאה. ולדעתי, זו הדבר הגדול ביותר לגבי הכתובים", אמר קמפו.

"זה נותן לך תחושת פליאה כשזה מחבר את האנושות לאלוהים. ואני חושב שזה מה שהיינו רוצים שהאנשים יקחו מכאן, סוג של כבוד פלאי לספר הזה שאנו קוראים לו התנ"ך".

התערוכה "מילים קדושות" מוצגת למבקרים כעת ועד ה-12 בינואר 2025.

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE