הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
רוצים לחיות עד גיל 100? אלו הם החוקים - ואף פעם לא מאוחר להתחיל
לא בהכרח מדובר בגנים טובים ובמזל, ועל פי המחקר צריכת אלכוהול ו-BMI לא קשורים ללחיות עד גיל מאה. אז מה כן צריך לעשות?

מה צריך כדי לחיות עד גיל 100? אם עניתם גנים טובים בשילוב עם קצת מזל, ייתכן שתופתעו: למעשה ישנם מספר הרגלים שמגבירים את הסיכויים שלכם להצטרף ל"מועדון המאה", לפי מחקר חדש.

כאשר מדובר בבחירות אורח חיים, פעילות גופנית נראית כחשובה ביותר להארכת החיים לגיל המאה, אחריה בלי לעשן ולשמור על תזונה בריאה – כך אמר שותף למחקר, צ'יאנג גאו, שהוא ד"ר לרפואה ופילוסופיה וחוקר במכון לתזונה באוניברסיטה בשנגחאי.

הממצאים הללו מדגישים את חשיבות אורח חיים בריא במקסום אורך החיים, גם בקרב אנשים צעירים וגם אלו שבני 80 ומעלה, כתבו המחברים. "הממצאים שלנו מצביעים על כך שהיצמדות לאורח חיים בריא חשובה, אפילו בשלב מאוחר יותר בחיים", אמר ד"ר גאו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

הגורמים המרכזיים לחיים עד גיל 100

למרות שיש הוכחות רבות שאנשים הנוהגים באורח חיים בריא בדרך כלל נוטים להיות בסיכון נמוך יותר למחלות כרוניות רבות, החוקרים רצו לבדוק אם שמירה על הרגלים מסוימים אחרי גיל 80 ימשיך להעניק יתרונות להארכת החיים.

אנשים בני 80 ומעלה שיכולים פוטנציאלית לחיות עד 100 בשנת 2018 נבחרו באקראי מסקר ארצי. החוקרים התאימו גילאים לארבעה "פקטורים" שהיו באותו גיל ומין אך מתו לפני שהגיעו לגיל 100, לסך הכול 5,222 משתתפים.

החוקרים אז אספו נתונים דרך ראיונות פנים אל פנים, וכללו גיל, מין, מקום מגורים, שנות לימוד, מצב משפחתי, ואם היו להם מצבים כרוניים כמו סוכרת, מחלת לב, לחץ דם גבוה, או סרטן.

גורמים של אורח חיים, כולל עישון, שימוש באלכוהול, פעילות גופנית, גיוון תזונתי, ומדד מסת גוף (BMI) – נאספו ליצירת ציון אורח חיים בריא.

מי שלעולם לא עישן או הפסיק, לא שתה או שתה במתינות, ביצע פעילות גופנית קבועה, נהג בגיוון תזונתי וה-BMI שלו היה בטווח הנרומלי – נחשב לכזה שבדרך הנכונה למועדון.

בסך הכל, נמצא קשר בין ציון גבוה יותר של אורח חיים בריא לבין סיכויים גדולים יותר להגיע לגיל 100. כאשר בחנו כל אלמנט בנפרד, החוקרים מצאו שהתעמלות היא הגורם החשוב ביותר לאורך חיים והיא קשורה לסיכוי גבוה יותר ב-31% שאדם יהפוך לבן מאה.

הגורם לאחר מכן היה אדם שלעולם לא לעשן (סיכוי גבוה יותר ב-25 אחוזים) ותזונה בריאה (סיכוי גבוה יותר ב-23 אחוזים).

שימוש באלכוהול ומדד גוף BMI, לא נמצאו קשורים לחיים עד גיל 100.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE