הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"המזה"ת הוא מקום שקט": זה מה שאמר בכיר בממשל ביידן - שבוע לפני טבח שמחת תורה
ג'ייק סאלבין, היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, טען בביטחן שהמזרח התיכון בטוח ויציב כמו שלא היה במשך שני עשורים. שבוע לאחר מכן, והאזור כבר נכנס למלחמה

ממש לפני שנה, היועץ הביטחון הלאומי ג'ייק סאליבן שיבח את הצלחת ממשל ביידן בשמירה על השלום במזרח התיכון - רק שבוע לפני טבח ה-7 באוקטובר על אזרחי ישראל.

"אזור המזרח התיכון שקט יותר היום מאשר היה בשני העשורים האחרונים", אמר סאליבן בהופעה ב-29 בספטמבר 2023, בפסטיבל האטלנטי.

באותו הזמן, סאליבן הצביע על רשימת התפתחויות חיוביות במזרח התיכון, כולל הפסקת אש בתימן, ירידה בהתקפות איראניות על כוחות אמריקאיים, ועיראק "יציבה".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ג'ייק סאלבין, היועץ לביטחון לאומי של ממשל ביידן

 

אך רק שבוע לאחר מכן, חמאס – שכידוע נתמך על ידי איראן, פתח במתקפה האכזרית ביותר על העם היהודי מאז השואה, ועד היום מחזיק ב-101 חטופים ישראלים.

הטבח על אזרחי ישראל בבוקר שמחת תורה הצית סכסוך קשה במזרח התיכון, כאשר כל המדינות עליהן דיבר סאליבן, הראו כי אינן יציבות כמו שחשב. החות'ים בתימן תקפו את ישראל ואוניות מסע מה שפגע בכלכלה העולמית, חזבאללה תקף יום יום את צפון ישראל, עיראק הפכה גם כן לזירה עם תקיפות נגד כוחות אמריקאים – וכמובן איראן, שמממנת את כל ארגוני הטרור, תקפה אף היא את מדינת ישראל.

וכך, ההסלמה הבלתי פוסקת גרמו לסאלבין לחזור בו מהאופטימיות שהצג בסך הכל לפני שנה, תוך חשש מהתרחבות המלחמה – אם כי הוא עדיין שמר על נקודות חיוביות.

"למרות שסיכון ההסלמה הוא אמיתי, אנו באמת מאמינים שקיימת גם דרך ברורה להגעה להפסקת אש ולפתרון יציב שיגרום לאנשים משני צידי הגבול להרגיש בטוחים", אמר סאליבן בשבוע שעבר.

 

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE