הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
תגובה כימית מסוכנת בשל פיצוץ במפעל כימיקלים: עשרות אלפים נדרשים להישאר בבתים
עשן שחור וסמיך כיסה את האזור, כמה עשרות מיילים מאטלנטה, בעקבות פיצוץ במפעל BioLab המייצר כלור וחומרים אחרים - מה שגרם לסכנה בריאותית של ממש

עשרות אלפי תושבים קיבלו הוראה ביום שני להישאר בבתים עם חלונות סגורים, לאחר ששריפה שפרצה ביום ראשון במפעל כימיקלים בג'ורג'יה גרמה לתגובה כימית מסוכנת.

תושבים ועסקים, כ-17,000, קיבלו הוראה לפנות את האזור סביב מפעל BioLab בקוניירס, ג'ורג'יה, לאחר שהשריפה פרצה בשעות הבוקר המוקדמות של יום ראשון. למחרת, ההנחיה להישאר בבתים הוחלה על כ-90,000 אנשים במחוז רוקדייל.

עמוד העשן מהתגובה הכימית שהתרחשה לאחר פרוץ השריפה נראה ממרחקים – ופקידים הזהירו ביום שני את הנותרים באזור להישאר בתוך הבתים עם החלונות סגורים ומזגנים כבויים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

קוניירס נמצאת כ-30 מיילים מזרחית לאטלנטה, והמפעל מייצר חומרי טיפול לבריכות וספא.

השירותים ומתקני המחוז ברוקלנד נותרו סגורים. כמה בתי ספר ומעונות במחוז דקלב הסמוך ביטלו גם כן פעילויות בחוץ, ותושבים העידו על ריח של כלור או כימיקלים אחרים באוויר.

השריפה פרצה על גג המפעל בשעה 5 בבוקר. מים ממה שקצינים תיארו קודם כראש ריסוס מקולקל "נפגשו עם כימיקל רגיש למים וייצרו עמוד עשן", אמרו קציני המחוז בהצהרה.

 

 

לוחמי האש הצליחו להכיל את השריפה, אך היא התלקחה מחדש שעות מאוחר יותר, אמר שריף מחוז רוקדייל, אריק לווט, בהודעה. בסביבות השעה 4:00 אחר הצהריים, השריפה כובתה – אך מאוחר יותר גג הבניין קרס.

בדיקות איכות האוויר שנערכו על ידי סוכנויות מדינתיות ופדרליות "חשפו את הכלור המזיק המגיע מהמתקן", אמרו קציני המחוז בהודעה לעיתונות בבוקר יום שני.

 

 

חשיפה לכלור יכולה לגרום לשריפת העיניים, האף והפה, לפי המרכז לבקרת מחלות ומניעתן, וגם להוביל לשיעור, חנק, בחילה, הקאות, כאב ראש וסחרחורות.

מעבר לפינוי התושבים ואזהרות השהייה מחוץ לבתים, בית חולים סמוך העביר חולים למתקנים אחרים – ופקידים קראו למי שסובל ממצב חירום רפואי ללכת לבית חולים אחר.

 

 

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE