הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מתח בספרינגפילד, אוהיו: בעל עסק מאוים ברצח בגלל העסקת מהגרים מהאיטי
ג'יימי מקגרגור הרפובליקני מעסיק עובדים האיטיים במפעל בספרינגפילד, אך חייו התהפכו מאז שטראמפ החל להפיץ שקרים על מהגרים

ג'יימי מקגרגור, בעל עסק בספרינגפילד, אוהיו, מצא את עצמו במרכז סערה לאחר שדיבר בחיוב על העובדים ההאיטים שהוא מעסיק. מקגרגור, המנהל את מפעל מקגרגור מטאל לייצור חלקי רכב, החל להעסיק מהגרים מהאיטי לפני מספר שנים כדי למלא משרות פנויות. כיום, ההאיטים מהווים כ-10% מכוח העבודה של החברה.

המתח בעיר החל לגאות עם הגעתם של אלפי האיטים מאז 2020. למרות שהמהגרים עזרו להחיות את העיר ולהפוך את מגמת הירידה באוכלוסייה, הם גם יצרו לחץ על השירותים המקומיים והעלו את מחירי הדיור. המתח הגיע לשיא לאחר שנער בן 11 נהרג על ידי נהג האיטי שהתנגש באוטובוס בית ספר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ג'יימי מקגרגור, מנכ"ל חברת מקגרגור מטאל, הוא רפובליקני מושבע שהצביע פעמיים למר טראמפ

 

כאשר מקגרגור שיבח את עובדיו ההאיטים בראיונות לתקשורת, הוא הפך למטרה לאיומים ושנאה. הוא קיבל מאות איומי מוות, הודעות שטנה ומכתבים מלבנים עליונים, ניאו-נאצים ואחרים. האיומים הגיעו גם למשפחתו ולעסק שלו.

המצב החמיר כאשר הנשיא לשעבר דונלד טראמפ וסגן הנשיאה קמלה האריס דנו בנושא במהלך עימות נשיאותי, כאשר טראמפ חזר על שמועות שקריות לגבי ההאיטים. בעקבות זאת, ספרינגפילד נקלעה למשבר, עם איומי פצצות שגרמו לסגירת בתי ספר, מכללות ומשרדי ממשלה למשך ימים.

מקגרגור, רפובליקני מושבע שהצביע פעמיים לטראמפ, מצא את עצמו נאלץ לנקוט באמצעי ביטחון קיצוניים. הוא התקין מערכות אבטחה בביתו ובעסק, שינה את שגרת יומו, ואפילו רכש נשק - דבר שתמיד התנגד לו. בתו בת ה-14 נאלצה לעזוב את בית הספר כדי לקחת שיעורי ירי.

המשבר גם יצר מתח בין מקגרגור לעובדיו האמריקאים, שחשו נפגעים מהערותיו המשבחות את העובדים ההאיטים. הוא נאלץ לקיים פגישות חירום כדי להתנצל ולהסביר את עמדתו.

למרות שהאיומים פחתו בשבועות האחרונים, החיים בספרינגפילד עדיין רחוקים מלהיות נורמליים. בתי הספר נפתחו מחדש, אך עדיין תחת אבטחה כבדה. ישיבות מועצת העיר מתקיימות עם גלאי מתכות בכניסה.

מקגרגור ומשפחתו מתקשים להסתגל למציאות החדשה. הם מקווים שהמצב ישתפר לאחר הבחירות, אך בינתיים הם חיים בפחד מתמיד. "אני לא יכולה לדמיין לחיות ככה כל החיים," אמרה אשתו של מקגרגור.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE