הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
צה"ל החל בפעולה קרקעית בדרום לבנון
חיילים ישראלים חצו את הגבול לטיהור רצועה לאורך הגבול הצפוני. הכוח מורכב מקבוצות קטנות של כוחות מיוחדים, בליווי חיפוי אווירי וארטילריה

צה"ל הודיע ביום שלישי בבוקר על תחילת כניסת כוחותיו לדרום לבנון. מטרת המבצע היא להשמיד תשתיות צבאיות של חיזבאללה בכפרים הסמוכים לגבול ישראל-לבנון. הפלישה הוגדרה כ"מוגבלת" ומתמקדת באיומים מיידיים על יישובי צפון ישראל. היא באה בעקבות שבועיים של תקיפות ישראליות אינטנסיביות בלבנון, שגבו מאות הרוגים לפי משרד הבריאות הלבנוני.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


פעולת ריכוך ארטילרית לפני כניסת הכוחות הלילה לדרום לבנון

 

ישראל מנסה להביא לסיום המלחמה עם חיזבאללה, שהחלה במקביל למלחמה בעזה לאחר התקפות חמאס ב-7 באוקטובר אשתקד. חיזבאללה, הנתמך על ידי איראן כמו חמאס, החל לירות לעבר עמדות ישראליות בתחילת המלחמה.

לפי שלושה גורמים ישראליים בכירים, תוכנית הפלישה כוללת פעילות ברצועה צרה לאורך הגבול הצפוני. הכוח הפולש מורכב מקבוצות קטנות של כוחות מיוחדים, בליווי חיפוי אווירי וארטילריה. ייתכן שהתוכנית תתפתח לפלישה רחבה יותר, כאשר אלפי חיילים נוספים נפרסו בצפון ישראל בימים האחרונים.

תוכנית הפלישה אושרה בישיבת קבינט לילית, זמן קצר לאחר שהצבא הכריז על אזור צבאי סגור בשלושה כפרים בקצה הצפוני של ישראל שניזוקו קשות מירי ורקטות מלבנון במשך כמעט שנה. מטרת המלחמה של ישראל היא להפוך את צפון ישראל לבטוח מספיק כדי לאפשר לעשרות אלפי ישראלים עקורים לחזור הביתה לאחר כמעט שנה של ירי רקטות מלבנון. מאות אלפי אזרחים לבנונים נעקרו גם הם בשל אש ישראלית, ויותר מאלף בני אדם, אזרחים ולוחמים, נהרגו בתקיפות אוויריות ישראליות.

הנשיא ביידן שולח "כמה אלפי" חיילים אמריקאים נוספים למזרח התיכון לחיזוק הביטחון של 40,000 החיילים האמריקאים כבר באזור ולסיוע בהגנה על ישראל.

ראש הממשלה נתניהו פרסם סרטון באנגלית המכוון לציבור האיראני, בו אמר: "העם האיראני צריך לדעת - ישראל עומדת לצדכם". הוא גם חזר על איומיו נגד ממשלת איראן.

חיזבאללה הודיע כי ימנה מנהיג חדש להחליף את חסן נסראללה, שנהרג בהפצצה ישראלית ביום שישי בשכונה צפופת אוכלוסין ליד ביירות.

שר ההגנה האמריקאי לויד אוסטין שוחח עם מקבילו הישראלי יואב גלנט והביע תמיכה אמריקאית בפלישה הקרקעית של ישראל ללבנון. השניים הסכימו על הצורך להשמיד את "תשתיות ההתקפה" של חיזבאללה לאורך הגבול.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE