הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הקשר בין אונר"א לטרור נחשף שוב: מנהיג חמאס בלבנון שחוסל ע"י צה"ל - היה עובד בכיר בסוכנות
הסוכנות היחידה מסוגה שהוקמה למען הפליטים הפלסטינים מוכיחה שוב שהיא מלאה בתומכי ופעילי טרור, עובדה שישראל נלחמת להוכיח אותה כבר שנים

הקשר בין קבוצת הסיוע של האו"ם למען הפלסטינין, אונר"א, לבין ארגוני טרור ובפרט חמאס – נחשף שוב.

אונר"א אישרה שמנהיג חמאס בלבנון, פתח שריף, שחוסל בתקיפה אווירית של צה"ל במחנה הפליטים אל-באס בעיר צור הדרומית בלבנון – היה עובד של הארגון.

הסוכנות ציינה כי שריף היה מושעה מהארגון מאז חודש מרץ, אך לא פוטר מתפקידו כמנהל תיכון בבית הספר של אונר"א דיר יאסין, כמו גם ראש איגוד המורים של סוכנות האו"ם שבו ישנם כ-2,000 מורים.

"פתח אל שריף היה עובד של UNRWA שהושעה מתפקידו ללא שכר במרץ ועבר חקירה לאחר האשמות שהתקבלו ב-UNRWA לגבי פעילויותיו הפוליטיות", אמר דובר UNRWA בצהרה לרשת 'פוקס ניוז'.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מפקד חמאס בלבנון היה עובד בכיר באונר"א

 

באותה עת, ההשעיה שלו גרמה למחאות ושביתות נרחבות של מורים בלבנון.

"שריף היה אחראי לתיאום פעילויות הטרור של חמאס בלבנון עם אופרטיביים של חזבאללה. הוא גם היה אחראי למאמצי חמאס בלבנון לגייס אופרטיביים ולרכוש נשק", אמרו צה"ל והשב"כ בהצהרה משותפת. "הוא הוביל את מאמצי ההתחזקות של ארגון הטרור חמאס בלבנון ופעל לקדם את אינטרסים של חמאס בלבנון, הן מבחינה פוליטית והן מבחינה צבאית".

ישראל טוענת כי UNRWA מוצפת בתומכי טרור ובטרוריסטים בפועל, טענה שהסוכנות מכחישה – למרות שישראל מוכיחה כבר שנים את הקשר הישיר בין השניים.

"דרך תפקיד זה, וכמנהל בית ספר גדול של אונר"א, הוא הצליח לגייס אופרטיביים, ולשטוף מוחות של דורות של פלסטינים להצטרף לטרור", אמר הילל נויאר, מנכ"ל הארגון UN Watch.

נויאר וארגונו דחפו במשך זמן רב את מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש וראש UNRWA פיליפ לזאריני לפטר את שריף ואמרו שהם סיפקו לשניהם תיק הוכחות למעורבותו בחמאס.

"כולם ב-UNRWA ידעו. ובכל זאת הם סירבו לפעול", אמר נויאר.

"למרות שמנהל בית הספר אל-שריף הסית בגלוי לטרור ברשתות החברתיות למעלה מעשור, אונר"א לא עשתה דבר. הם נכשלו לפטר או אפילו לגנות את מנהל בית הספר על כך שהוא ראש טרור של חמאס. רק השנה, כאשר הייתה בדיקה מעמיקה של אונר"א, הם סוף סוף נתנו לו עונש קל בדמות השעיה - בעוד שלמשך חודשים הם התעקשו שהם מבצעים 'חקירה'", הוסיף.

חיסולו של השריף התרחש בעוד קבוצת טרור נוספת, החזית העממית לשחרור פלסטין, אמרה ששלושה ממנהיגיה נהרגו בתקיפת אוויר שפגעה בקומה העליונה של בניין מגורים בביירות, לפי רויטרס.

קצינים ישראלים אמרו ביום שני שהם ימשיכו "לפעול נגד כל מי שמהווה איום על אזרחי מדינת ישראל".

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE