הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הירי בבית הכנסת בלוס אנג'לס: בית המשפט הטיל גזר דין כבד על היורה
ג'יימי טראן בן ה-30, לו היסטוריה של התנהגות אנטישמית מאיימת כפי שתיאר ה-FBI, ישב מאחורי סורג ובריח במשך 35 שנה בשל ירי על שני גברים יהודים

תושב קליפורניה בשם ג'יימי טראן נידון ביום שני ל-35 שנות מאסר על ירי ופציעתם של שני גברים יהודים מחוץ לבתי כנסת בלוס אנג'לס בשנה שעברה, לפי התובעים הפדרליים.

טראן, בן 30, הודה באשמה בחודש יוני האחרון, בשתי עבירות של פשע שנאה פדרלי בכוונה להרוג ושתי עבירות של ירי בנשק במהלך פשע אלים, כך אישרו התובעים האמריקאים בהודעה.

הירי התרחש בפברואר 2023 כאשר טראן, שלפי תצהיר ה-FBI הייתה לו "היסטוריה של התנהגות אנטישמית ומאיימת", ירה ופצע שני גברים יהודים כשיצאו מבתי כנסת. לפי גורמים רשמיים, הקורבנות נבחרו באופן ספציפי בשל לבושם, שזיהה אותם באופן גלוי כיהודים, כולל מעילים שחורים וכיסויי ראש.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


35 שנות מאסר לג'יימי טראן 

 

שני הגברים שרדו את הירי, אך האירוע עורר פחד בקרב האוכלוסייה היהודית בעיר.

לפי ה-FBI, טראן חיפש באינטרנט "שוק כשר" לפני שהחליט לבצע את פיגוע הירי. ההיסטוריה הדיגיטלית שלו, מלאה בדברי נאצה ואיומים אנטישמיים, חשפה עבר מטריד של רטוריקה מלאה בשנאה המכוונת לקהילה היהודית.

"לכוון להרוג אנשים רק בגלל הרקע הדתי והאתני שלהם מעלה זיכרונות מהפרקים האפלים ביותר בהיסטוריה האנושית", אמר התובע האמריקאי מרטין אסטרדה. "אנו מקווים שהעונש שהוטל היום שולח מסר חזק לכל הקהילה שלנו שלא נסבול אנטישמיות ושנאה מכל סוג".

לפי התצהיר, טראן שלח בעבר מיילים לחבריו לכיתה לשעבר תוך שימוש בשפה פוגענית כלפי יהודים ואף איים על חבר לכיתה יהודי לשעבר.

בזמן שקהילות יהודיות ברחבי המדינה מתכוננות לציין את החגים הגדולים ראש השנה ויום כיפור, התובע הכללי של ארה"ב מריק גרלנד חזר והדגיש את מחויבות משרד המשפטים למאבק באנטישמיות.

 

שוטרי לוס אנג'לס מפטרלים בשכונה יהודית באל.איי | צילום: Getty Images

 

"בזמן שמיליוני אמריקאים יהודים מתכוננים לציין את החגים הגדולים ראש השנה ויום כיפור, משרד המשפטים מאשר מחדש את מחויבותו להתמודדות אגרסיבית, לשיבוש ולהעמדה לדין של מעשים פליליים המונעים מאנטישמיות, או משנאה מכל סוג," אמר גרלנד בהודעה. "אף יהודי באמריקה לא צריך לפחד שכל סימן לזהותם יהפוך אותם לקורבן של פשע שנאה."

סיום המשפט של טראן מדגיש את הדאגות הגוברות לגבי פשעי שנאה בארה"ב, במיוחד אלה המכוונים לקהילות יהודיות ומיעוטים אחרים. פשעי שנאה נגד הקהילה היהודית עלו באופן דרמטי מאז תחילת המלחמה בין ישראל לחמאס, לפי הליגה נגד השמצה (ADL).

דו"ח של ה-ADL מצא כי הקהילה היהודית הייתה הקבוצה הדתית המותקפת ביותר, עם 1,832 אירועים אנטי-יהודיים המהווים 67% מכל פשעי השנאה על רקע דתי שנרשמו על ידי ה-FBI. זוהי עלייה מ-1,124 אירועים בשנה הקודמת. האירועים כוללים ונדליזם, הטרדה, תקיפה ואיומי פצצה כוזבים, דיווחה סוכנות הידיעות AP.

בנוסף, ה-ADL ציין בעבר כי חשוב לציין שהיסטורית גם שנאה אנטי-מוסלמית עולה בזמנים דומים של משבר באזור.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE