הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אמסטרדם, קליפורניה: תתאפשר אכילה, שתייה ועישון בבתי קפה לקנאביס
מודל "בית הקפה של קנאביס" הושווה לאמסטרדם, שם צריכת קנאביס חוקית בבתי קפה מאז שנות ה-70. לחוק הייתה תמיכה של איגוד עובדי המזון והמסחר המאוחד

למרות חששות לגבי הסיכונים הבריאותיים של עישון פסיבי, המושל גווין ניוסום חתם ביום שני על חוק שיאפשר לדיספנסרים של קנאביס להגיש אוכל חם ומשקאות לא אלכוהוליים. חוק האסיפה 1775, שייכנס לתוקף ב-1 בינואר, נותן לערים בקליפורניה את האפשרות לאפשר לדיספנסרים להכין ולהגיש אוכל חם ומשקאות לא אלכוהוליים באתר, וכן לארח הופעות חיות כמו קונצרטים ומופעי סטנד-אפ.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


תומכים אומרים שתרבות קנאביס פנאי נוחה יותר תעזור להחיות את חיי הלילה של קליפורניה

 

לקוחות כבר יכולים לעשן, לאדות ולטעום אכילים בחלק מהדיספנסרים במדינת הזהב, אבל העסקים מורשים למכור רק חטיפים ומשקאות ארוזים מראש. תומכים אומרים שתרבות קנאביס פנאי נוחה יותר תעזור להחיות את חיי הלילה של קליפורניה ותגדיל את הרווחים של הדיספנסרים החוקיים של קנאביס במדינה, הממוסים והמפוקחים מאוד, המתחרים במוכרים בשוק השחור.

"בתי קפה של קנאביס הולכים להיות חלק עצום מעתיד הקנאביס במדינה שלנו ויעזרו להילחם בשוק הסמים הלא חוקי," אמר חבר האסיפה מאט הייני (דמוקרט-סן פרנסיסקו), שחיבר את החוק.

מודל "בית הקפה של קנאביס" הושווה לאמסטרדם, שם צריכת קנאביס חוקית בבתי קפה מאז שנות ה-70. לחוק הייתה תמיכה של איגוד עובדי המזון והמסחר המאוחד, שאיגד עובדים בעשרות דיספנסרים ומתקני גידול בקליפורניה.

ניוסום הטיל וטו על חוק דומה בשנה שעברה בשל חששות שעובדי מזון ולקוחות עלולים להיות חשופים לסיכונים בריאותיים לאחר חשיפה לעישון פסיבי.

החברה האמריקאית לסרטן וקבוצות בריאות ציבורית אחרות דחפו את ניוסום להטיל וטו על החוק של השנה, בטענה שעשן מריחואנה פסיבי יש לו רמות חלקיקים גבוהות יותר מעשן טבק ויכול לגרום לבעיות בריאותיות כולל מחלות לב וכלי דם, גירוי בריאות והתקפי אסטמה.

ג'ים נוקס, המנהל המדינתי של קליפורניה ברשת פעולת הסרטן של החברה האמריקאית לסרטן, אמר שהחוק החדש יערער את המאבק בן עשרות השנים של המדינה ליצור מקומות עבודה נקיים מעשן ועלול לפגוע בשינוי התרבותי שמתרחק מעישון בפנים.

כשהחוק ייכנס לתוקף, אמר נוקס, תושבי קליפורניה יוכלו "לעשן במסעדה בפעם הראשונה מזה 30 שנה. זה צעד גדול לאחור."

הוא אמר שהקבוצה תמשיך לדחוף ערים מקומיות "להתנגד למאמצים שיערערו את ההיסטוריה שלנו של מסעדות נקיות מעשן ויבטלו הגנות קריטיות על בריאות הציבור."

החוק שנחתם ביום שני אומר שאם ערים יבחרו להטיל תקני אוורור כתנאי לקבלת רישיון, המערכות חייבות להיות חזקות מספיק כדי למנוע "נדידת עשן וריחות לכל חלק אחר של הבניין המארח את טרקלין הצריכה או לכל בניין או שטח שכן."

החוק גם מבהיר שלעובדי בתי הקפה של קנאביס יש זכות ללבוש מסכות נשימה, הממומנות על ידי המעסיקים שלהם. המעסיקים יידרשו גם לכלול עישון פסיבי בתוכניות מניעת פציעות ומחלות הנדרשות על פי חוק העבודה של קליפורניה.

אמצעים אלה, אמר נוקס, הם "שטויות" ו"קישוט חלון" ש"רק מדגישים שיש סיכון לבריאות הציבור."

"יש מדע מבוסס היטב וידע תעשייתי שלא ניתן לבודד עשן - זה לא יכול להיעשות," אמר נוקס. "הדרך היחידה למנוע נדידת עשן היא לא לאפשר עישון." בהודעת החתימה שלו, ניוסום כתב שחוקים עתידיים שיסטו מה"גישה המותאמת" של החוק להגנה על עובדים מפני עישון פסיבי "לא יזכו ליחס חיובי."

ניוסום כתב שיהיה "קריטי" לממשלות מקומיות לתת עדיפות לבטיחות עובדים ולעבוד כדי למזער סיכוני בטיחות ציבורית. אם הן לא יעשו זאת, הוא אמר, "זה עלול לחייב שקילה מחדש של ההרחבה המוגבלת הזו."

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE