הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פרדוקס עידן הרשתות החברתיות: אנחנו מחוברים יותר – אך בודדים יותר
המנתח הראשי של ארצות הברית אזהיר פעם נוספת על מגפת הבדידות שהולכת ומתרחבת ופוגעת ישירות על הרווחה הרגשית והבריאות הפיזית

ארה"ב נלחמת ב"מגפת בדידות שמשפיעה גם על רווחתנו הרגשית וגם על בריאותנו הפיזית", אזהיר המנתח הראשי של ארה"ב.

ד"ר ויווק מורתי, שכבר הכריז בעבר על הבדידות כמשבר בריאות הציבור, דיבר על "הבדידות הגוברת" ו"הדימוי השלילי הקשור לבדידות".

בראיון ל'ניוזוויק', ד"ר מורתי אמר: "הבדידות אינה רק היעדר של חברה; זו מגפה עמוקה ובלתי נראית שמשפיעה גם על הרווחה הרגשית שלנו וגם על בריאותנו הפיזית. כחברה, עלינו להכיר בכך שעוצמת הקשרים החברתיים שלנו חשובה לא פחות מתזונה ופעילות גופנית. בניית קשרים משמעותיים אינה פאר וגאווה - זו צורך בשביל ההישרדות שלנו".

כ-30% מהמבוגרים אמרו שהם חוו תחושות של בדידות לפחות פעם בשבוע בשנה שקדמה לתחילת 2024, לפי הסקר החודשי של Healthy Minds, חלק מהאגודה הפסיכיאטרית האמריקאית (APA).

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

בינתיים, עשרה אחוזים מ-2,200 המבוגרים שנשאלו בין ה-10 ל-12 בינואר על ידי Morning Consult, אמרו שהם מרגישים בודדים כל יום.

הבדידות הוגדרה להם כ"תחושה שאין לך קשרים משמעותיים או קרובים או תחושת שייכות".

אכן, הזמן הממוצע שבו מבלים לבד הוא הולך וגדל מ-285 דקות ביום (142.5 שעות בחודש) ב-2003 ל-333 דקות ביום (166.5 שעות בחודש), אמר ד"ר מורתי בדוחו על מגפת הבדידות שנכתב בשנה שעברה.

כמו כן, הזמן שאנשים מבלים עם חברים באופן חברתי ופנים אל פנים ירד מ-60 דקות ביום (30 שעות בחודש) ב-2003 ל-20 דקות ביום (10 שעות בחודש).

"בעולם המחובר ביותר של היום, אנו נתקלים בפרדוקס: אנו מחוברים יותר מתמיד באמצעות טכנולוגיה, ועם זאת רבים מאיתנו מרגישים בודדים מאוד", אמר ד"ר מורתי, "הבדידות אינה מפלה; היא פוגעת באנשים מכל הגילאים, מצעירים ועד קשישים".

הוא המשיך: "הדימוי השלילי הקשור לבדידות לעיתים קרובות מונע מאנשים לחפש עזרה, מה שמשאיר אותם במצב הבדידות. עלינו להפחית את הדימוי השלילי של הבדידות וליצור מרחבים שבהם אנשים יכולים לשתף את מאבקיהם באופן פתוח".

לחימה בבדידות דורשת לא רק פעולה אישית, אלא גם אחריות קולקטיבית. זהו נושא בריאות הציבור שדורש את אותו רמת תשומת לב כמו כל מגפה אחרת.

"בעידן של בדידות מתמשכת, התחושה שלנו של קהילה חשובה יותר מתמיד", הוסיף ד"ר מורתי לפני שהדגיש: "מגפת הבדידות אינה רק על להרגיש עצוב או מנותק; זה על הצורך האנושי הבסיסי בחיבור חברתי".

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE