הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פארקים לאומיים בארה"ב הושחתו ונהרסו על ידי מבקרים - ויכול לקחת מאות שנים לתקן הנזק
החל מגרפיטי, צואה בשבילים והשחתה של הטבע הדומם והחי - עובדי הפארקים וגם המטיילים שאכפת להם כועסים על אלה שבוחרים בונדליזם

בשנים האחרונות, הפארקים הלאומיים של ארצות הברית מתמודדים עם מבקרים פרועים וונדלים המתעלמים מכללים שנועדו לשמור על הצמחים ובעלי החיים, על פי דיווחים בתקשורת.

הנזק עלול להשפיע על המערכת האקולוגית של הפארקים למשך מאות שנים, כך דווח ב'ניו יורק פוסט'.

העיתון ציטט דוגמאות משלושה פארקים אהובים שחוו שינויים עם השלכות חמורות. בדרום קליפורניה, מבקרים רבים הגיעו לפארק הלאומי ג'ושוע טרי במהלך הסגרים של מגיפת הקורונה.

במקום להתענג על המערכת האקולוגית המדברית של הפארק, המבקרים השאירו גרפיטי והרסו שבילים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


צילום: שירות הפארקים הלאומי

 

"מה שקרה לפארק שלנו ב-34 הימים האחרונים הוא בלתי הפיך ל-200 עד 300 השנים הבאות", אמר קרט סאואר, המפקח לשעבר על הפארק, לעיתון 'הגארדיאן' באותה עת.

"יש כתריסר מקרים של תנועת כלי רכב נרחבת מחוץ לכבישים, ובמקרים מסוימים, לתוך אזורי הבר", אמר דייוויד סמית', מפקח הפארק באותה עת. "יש לנו שני כבישים חדשים שנוצרו בתוך הפארק. היה לנו הרס של רכוש ממשלתי עם חיתוך של שרשראות ומנעולים כדי שאנשים יוכלו להיכנס לאתרי קמפינג".

באוגוסט, שלושה תיירים מגרמניה קיבלו דו"ח לאחר שיצאו למסע ירי כדורי צבע שהשחית שלטי דרכים, שירותים ופחי אשפה בפארק. שומרי הפארק אמרו שלפחות 11 שלטי דרכים לאורך שדרות הפארק מאתר הקמפינג ג'מבו רוקס ועד לתחילת מסלול המבוך, שני מייל מהכניסה המערבית של הפארק, נורו בכדורי צבע צהובים.

"מעולם לא ראינו רמה כזו של קמפינג מחוץ לגבולות המותר", הוא הוסיף.

ביער הלאומי קאסטר גלטין, המשתרע על פני 3 מיליון אקרים מדרום דקוטה ועד לעיירה ווסט ילוסטון, מונטנה, עובדי שירות היערות ראו כמויות גדלות של צואה לא קבורה בשבילים פופולריים ובאתרי קמפינג לא רשמיים, כך דווח באתר החדשות.

 

צילום: שירות הפארקים הלאומי

 

הגילויים מפרים את כלל ה"השאר ללא עקבות" של הפארק, המבקש מהמבקרים לקבור צואה כל כך עמוק שחיית יער לא תוכל לחפור אותה.

"הם אוספים את כל האשפה, בין אם זה נייר טואלט או חיתולים או בקבוקי בירה", אמר אוסוולד לאתר על מבצעי הניקיון. "ובדרך כלל, אם הם נתקלים בפסולת אנושית, הם מנסים להתמודד איתה על ידי קבירתה בעומק המתאים".

ב-2022, שירות הפארקים הלאומי פנה לרשתות החברתיות כדי לחשוף שחסימות שבילים בפארק הלאומי יוסמיטי בקליפורניה הושחתו בגרפיטי.

בנבדה, ונדלים הפילו מבני סלע טבעיים לאורך שביל באגם מיד במסלול הדיונות האדומות באזור הנופש הלאומי של אגם מיד, כך אמר שירות הפארקים הלאומי.

הפארק הלאומי גטיסברג ראה שני מקרי ונדליזם בתוך שבוע באוגוסט. ב-15 באוגוסט, פקידי הפארק דיווחו כי סלעים רבים הושחתו בגרפיטי שנחרט על פני אבנים גדולות בליטל ראונד טופ.

 

צילום: שירות הפארקים הלאומי

 

המקרה השני התרחש ב-19 באוגוסט, כאשר מבקרים באתר ההיסטורי דיווחו כי גרפיטי רוסס בספריי על מגדל התצפית ההיסטורי של מחלקת המלחמה.

"חששנו שהגרפיטי שנחרט בסלע עלול להישאר שם לדורות הבאים", אמרה קריסטינה הייסטר, מפקחת הפארק, באותה עת. "אני אסירת תודה מאוד לצוות השימור המדהים שלנו, שבמומחיות שיקם את האתרים הללו במהירות כך שהמבקרים יוכלו להמשיך לחוות אותם כפי שהתכוונו".

"הם באמת הגיבורים של האדמה הקדושה הזו", היא הוסיפה.

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE