הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
כ-15,000 מהגרים עם הרשעות מין נמצאים בארה"ב – האם נמצא פתרון לסכנה הזו?
סנאטורית רפובליקנית הגישה הצעת חוק שתחייב את ה-ICE לאתר את העבריינים ולגרש אותם מרחובות ארצות הברית. "החקיקה תילחם באלימות מינית"

יותר מ-15,000 מהגרים בלתי חוקיים עם הרשעות בתקיפה מינית משוטטים כעת בארצות הברית. וחוק חדש בתמיכת הרפובליקנים יכריח את ICE לעקוב אחריהם ולגרש אותם.

החוק, שמכונה Be Gone, מכיע לאחר שרא שירות ההגירה ואכיפת המכס חשף בשבוע שעבר בפני חבר הקונגרס מטקסס טוני גונזלס, כי בארה"ב יש יותר מ-600,000 מהגרים עם הרשעות פליליות.

המספר כולל הן את אלה שהורשו להיכנס למרות שביצעו פשעים במדינות המוצא שלהם, והן מהגרים שהורשעו כאן.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


עשרות אלפי מהגרים עם הרשעות פליליות נכנסו לארה"ב | צילום: Getty Images

 

הסנאטורית הרפובליקנית מאיווה, ג'וני ארנסט, הגישה את הצעת החוק ביום שלישי כדי להאיץ את גירושם של מהגרים בלתי חוקיים שהורשעו בתקיפה מינית ואלימות מינית חמורה, על פי נוסח החוק, שהושג לראשונה על ידי ה'פוסט'.

"פושעים אלימים אלה מעולם לא היו נכנסים לארה"ב מלכתחילה אם הייתה לנו אבטחת גבולות אמיתית, אבל עכשיו שהם בקהילות שלנו, הם צריכים להיעלם", אמרה ארנסט בהצהרה ששותפה עם ה'פוסט'.

"מכיוון שצארית הגבול קמלה האריס לא תגן על המדינה הזו, אז אני אעשה זאת. החקיקה שלי תילחם באלימות מינית על ידי הבטחה שטורפים יזוהו, ייעצרו - ויגורשו", הוסיפה.

לא ברור כמה מ-15,000 המהגרים המורשעים נכנסו לארצות הברית תחת ממשל ביידן-האריס, כאשר חציות גבול בלתי חוקיות הגיעו לשיאים בתקופה זו והרשויות הפדרליות נאלצו לשחרר מספרים חסרי תקדים של מהגרים לתוך ארה"ב עם מעט או ללא בדיקה.

כמו כן, לא ידוע כמה מהמורשעים נמצאים במשמורת של סוכנות אכיפת חוק אחרת או כמה נמצאים ברחובות.

 

 

יותר מ-8,000 מתוך כ-37,000 המהגרים הנמצאים כעת במעצר של ICE הם פושעים מורשעים, על פי נתונים פדרליים.

הם מוחזקים לעתים קרובות בהמתנה לתוצאות ערעורים והליכים אחרים בבית המשפט להגירה. או, במקרה של ונצואלים ואחרים, הם מוחזקים מכיוון שמדינות המוצא שלהם אינן מקבלות כרגע טיסות גירוש.

בינתיים, ICE אמר שמכשול עיקרי במאמציו לעצור מהגרים בלתי חוקיים שהורשעו בפשעים היה חוקי מקלט המונעים מרשויות מקומיות לתקשר עם קציני הסוכנות.

"ICE מכיר בכך שחלק מהגורמים חוששים ששיתוף פעולה עם פקידי הגירה פדרליים יפגע באמון עם קהילות מהגרים ויקשה על אכיפת החוק המקומית לשרת אוכלוסיות אלה", כתב מנהל ICE בפועל פטריק לכלייטנר לגונזלס.

"עם זאת, מדיניות 'מקלט' עלולה להגן על פושעים מסוכנים, שלעתים קרובות פוגעים באותן קהילות".

בנוסף למהגרים שהורשעו בעבירות מין, ICE חשף גם שכ-13,000 מהגרים שאינם במעצר הם רוצחים מורשעים.

תחת ממשל ביידן-האריס, חציות גבול בלתי חוקיות בגבול ארצות הברית-מקסיקו הגיעו לשנת השיא שלהן עם יותר מ-2.2 מיליון מפגשים עם מהגרים בשנת הכספים 2022, שנמשכה מאוקטובר 2021 עד ספטמבר 2022, על פי שירות המחקר של הקונגרס.

ביוני, עם זאת, מפגשים עם מהגרים ירדו לרמות הנמוכות ביותר שנראו תחת ממשל ביידן-האריס עם כ-83,000 חציות בלתי חוקיות שנרשמו על ידי משמר הגבול בעקבות הגבלות פדרליות חדשות על גישה למקלט בגבול, שהוחלו בסך הכל בחודש יוני האחרון.

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE