הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מותו של נסראללה והתפרקות חזבאללה: המעורבות של ארגון הטרור בהרס המתמשך בסוריה
ארגון הטרור היושב בלבנון הוא בן ברית קרוב למשטר אסד, והיה מעורב ישירות במלחמת האזרחים במדינה השכנה, ואחראי להרעבה המונית ולקיחת נשים לעבדות מינית

תמונות של אזרחים סורים חוגגים את חיסולו של מנהיג חזבאללה חסן נסראללה, הפנו את הזרקור לפעילויות האכזריות של ארגון הטרור בעבדות מין, הרעבה המונית וחטיפות במלחמת האזרחים בסוריה שהובילו למותם של למעלה מחצי מיליון סורים.

וליד פארס, מומחה מוביל לחזבאללה וללבנון, אמר ל'פוקס ניוז' כי חזבאללה "ביצע טיהור אתני" בסוריה. הוא אמר כי חזבאללה "עמד מאחורי עקירתם של מיליוני סורים, מכל הקהילות, בעיקר סונים. הם ביצעו אונס. הם ביצעו התעללות מינית המונית, כולל החזקת עבדי מין".

ההתנקשות הממוקדת של ישראל בנסראללה בסוף השבוע שעבר עוררה עניין רב יותר בפעולות הפנימיות של ארגון הטרור השיעי הנחשב לשליט דה-פקטו על לבנון.

ארגון הטרור חזבאללה, הנתמך על ידי איראן, ידוע בעיקר בארה"ב בשל הפיגוע בשגרירות ארה"ב בביירות, שהרג 63 אנשים ב-1983, ופיגוע הטרור במחנה המארינס בביירות באותה שנה, שהוביל לרציחתם של 241 אנשי צבא אמריקאים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אסד ונסראללה היו בני ברית קרובים מאוד | צילום: Getty Images

 

סדרת וידאו תחקירים חדשה של מרכז התקשורת לשלום, CPC, האירה אור נדיר על תפקידו של הארגון בהתעללות ההמונית בסוריה.

נשיא ה-CPC, ג'וזף בראודה, אמר ל'פוקס' כי "המלחמה של חזבאללה נגד ישראל מסתירה את המלחמה הגדולה יותר שלו לשעבד חלק גדול מהאזור - כעריץ בלבנון, ככובש בסוריה, כמאפיה של סחר בסמים ומין, וכמרכז העצבים של האימפריה הערבית של איראן. מיליוני ערבים שחייהם נהרסו על ידי המיליציה רוצים עתיד אחר. חזבאללה לא רוצה שהעולם ישמע את קולם".

הסדרה בת 8 הפרקים 'בני הערובה של חזבאללה', שהופקה על ידי ה-CP והוצגה ב-The Free Press, הציגה עדויות של אזרחים לבנונים וסורים תחת אחיזתו של חזבאללה.

אחד הסרטונים מתאר את החטיפה והשעבוד המיני של עליא, אישה נשואה בת 20 מהעיר הסורית הצפונית רקה. היא חושפת כיצד יוסף, חבר בחזבאללה, "עקב" אחריה במשך חודשים ולבסוף לקח אותה כבת ערובה.

חזבאללה נטל את צדו של הרודן הסורי בשאר אסד לאחר שאזרחים פתחו בתנועת מחאה ב-2011 כדי להבטיח דמוקרטיה במדינה שמדכאת את זכויותיהם.

מחבלי חזבאללה סייעו לאסד במסע האדמה החרוכה שלו למחוק את ההתנגדות למשטרו, מה שהוביל להריגתם של למעלה מ-500,000 בני אדם.

 

 

 

השחיתות היסודית והפשיעה בסגנון מאפיה של הארגון הגלובלי של חזבאללה נבחנו על ידי מתיו לויט, מנהל תוכנית ריינהרד לטרור ומודיעין במכון וושינגטון.

הוא פרסם דו"ח ב-2018 על "משבר השחיתות העמוק של חזבאללה", שם ציין כי "כמה דמויות בולטות בחזבאללה מעורבות במיזמים פליליים מחרידים, כולל סחר במין ובבני אדם". הוא ציטט את הדוגמה של בכיר בחזבאללה עלי חוסיין זעיתר, שלפי דיווחים בתקשורת, היה קשור ל"רשת זנות גדולה, המעסיקה בעיקר נשים סוריות".

המיזם הפלילי והטרור של חזבאללה ממשיכים להשפיע על אמריקאים.

נחזור לפארס, שייעץ למועמדים לנשיאות ארה"ב בנושא מדיניות חוץ במזרח התיכון, אמר כי הג'יהאדיסטים של חזבאללה מגנים על לקיחת בני ערובה נשים כחלק מחוק השריעה האסלאמי לפיו הם יכולים לקחת נשים מ"מחנה האויב".

 

אזרחים סורים חוגגים את חיסולו של חסן נסראללה | צילום: Getty Images

 

הוא אמר כי אין ספק שאם חזבאללה היה לוכד נשים ישראליות, הם היו מתייחסים אליהן באותו אופן כמו לנשים הסוריות המשועבדות. פארס הוסיף כי אם חזבאללה היה לוכד קיבוץ, כפר או עיירה בישראל, "ניתן לצפות שהם יהרגו את הגברים וילכדו את הנשים. חלק ייאנסו וייהרגו ונשים ישראליות אחרות יוחזקו על ידי חזבאללה".

חזבאללה אינו שונה מהמדינה האסלאמית ביישום האידיאולוגיה הג'יהאדיסטית, אמר פארס. חזבאללה "הוא איום גלובלי. ראו כיצד הם מתייחסים לנשים שלהם עצמם וכיצד הם מפרידים אותן ומארגנים אותן בשירות הג'יהאדיסטים".

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE