הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מהיום רחובות פלורידה נדרשים להיות נקיים מהומלסים
מדובר באחת החקיקות הנוקשות בארצות הברית, לפיה ייאסר על חסרי בית לישון בכל מקום ציבורי - החל מפארקים ועד מדרכות, ואנשים יוכלו לתבוע עיריות שלא מטפלות בעניין

החקיקה נגד הומלסים בפלורידה נכנסה לתוקפה ביום שלישי, וכעת אסור על חסרי בית לישון על מדרכות, פארקים ובכל המרחבים הציבוריים באופן גורף, זאת כחלק מאחד האמצעים הקפדניים ביותר נגד הומלסים.

החוק, שנחתם על ידי המושל הרפובליקני רון דה-סנטיס במרץ האחרון, מחייב ממשלות מקומיות ליישם תקנות כדי להוציא אנשים חסרי בית מהרחובות, ככל שהוא אוסר על הומלסים להקים מחנות ברחובות העיר, על המדרכות ובפארקים הציבוריים במדינה.

בנוסף, תושבים, בעלי עסקים והמדינה יכולים לתבוע רשויות מקומיות שלא יאכפו את האיסור המדינתי החל מה-1 בינואר.

אוכלוסיית ההומלסים בפלורידה מוערכת ב-31,000 איש. למרות אוכלוסיית ההומלסים הקטנה יותר של המדינה בהשוואה לקליפורניה או לניו יורק למשל, החוק זכה לתמיכה גדולה בבית הנבחרים של פלורידה, שם התושבים הביעו תסכול מכך שמרחבים ציבוריים נתפסים על ידי אנשים חסרי בית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


החוק הנוקשה של פלורידה נגד הומלסים נכנס לתוקפו | צילום: AP

 

סנאטור המדינה ג'ונתן מרטין, רפובליקני שיזם את ההצעה, אמר: "זו האחריות שלנו להתמודד עם הומלסים, ולכן אנחנו לא יכולים לחכות יותר".

דה-סנטיס הדהד את הדברים האלה בדברים שאמר במרץ לאחר חתימת החוק.

"אני חושב שזה בדיוק האיזון הנכון שצריך להשיג", אמר המושל באותו הזמן. "אנחנו רוצים לוודא שאנחנו מעדיפים את בטיחות הציבור מעל הכל".

עם זאת, פקידים מקומיים מתכוננים לגל תביעות.

"יהיו לא מעט עורכי דין שם בחוץ שישתמשו בזה כהזדמנות להרוויח עשרות אלפי דולרים, מאות אלפי דולרים", אזהיר ראש עיריית פורט לודרדייל דין טרנטליס. התוצאה, חושש טרנטליס, עלולה להיות נזילות של כספים שאחרת יכלו לשמש לטיפול בגורמי הבסיס של ההומלסים.

פלורידה הקצתה 30 מיליון דולר לעזור לערים ולמחוזות לעמוד בדרישות החוק, כולל הוראות לטיפול בבריאות הנפש ובטיפול בהתמכרות לסמים. עם זאת, עם כך שהמחוזות הגדולים ביותר בפלורידה מקבלים רק 600,000 דולר כל אחד, רבים טוענים שהמימון רחוק מלהספיק.

לפי החוק החדש, מחוזות ללא מספיק מיטות במקלטים יכולים להקים מחנות חיצוניים, שם ההומלסים יכולים לחיות עד שנה אחת תחת אבטחה 24 שעות ביממה. עם זאת, מנהיגים מקומיים בדרום פלורידה ממהרים להימנע מאופציה זו, שואפים במקום לפתרונות יותר בר-קיימא.

דרום פלורידה היא בית לכ-8,500 אנשים ללא בית, כאשר בערך 1,650 מחפשים מגורים במחוז בראוורד בלבד. למחוז יש רק 700 מיטות מקלט, ורובן מלאות. שריף בראוורד, גרגורי טוני, הבהיר שהשוטרים שלו לא יעצרו אנשים רק בגלל שהם ללא בית.

"להיות ללא בית הוא לא פשע, ומערכת בתי הכלא אינה הפתרון", אמר טוני במאמר דעה שפורסם לאחרונה בעיתון Sun Sentinel.

בינתיים, מחוז מיאמי-דייד לקח גישה שונה על ידי המרת מלון נטוש למקלט לאנשים ללא בית. בנוסף, המחוז עשוי לרכוש 175 בתים קטנים מוכנים מראש כדי לעזור לאכלס את אוכלוסיית ההומלסים. במחוז פאלם ביץ', פקידים שוקלים חניוניללילה למי שחי ברכבים.

עדיין, פקידים מקומיים ופעילי זכויות למען הומלסים סקפטיים לגבי התמקדות החוק באכיפה על פני תמיכה.

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE