הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מגישת טלוויזיה מודיעה על מותה בגיל 67 בפוסט מרגש ברשתות החברתיות: "נתראה שוב בצד השני"
הפוסט אישר כי היא נפטרה בלילה הקודם: "להתראות חבריי. אחותי קיילי מפרסמת זאת כי עזבתי את הבניין - מקווה שאני מביטה מלמעלה מענן"

מגישת הטלוויזיה האוסטרלית פיונה מקדונלד הודיעה על מותה בהצהרה באינסטגרם שפורסמה על ידי אחותה ביום חמישי, 3 באוקטובר. "להתראות חבריי. אחותי קיילי מפרסמת זאת כי עזבתי את הבניין - מקווה שאני מביטה מלמעלה מענן," היא כתבה לצד כמה תמונות משפחתיות באינסטגרם. "בואו לא נקרא לזה להתראות כי אני מקווה לראות אתכם שוב בצד השני," הוסיפה מקדונלד בפוסט המרגש

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


למרות שמעולם לא רציתי למות, המחשבה על עזיבת גופי המעונה הייתה הקלה," נכתב בהודעה

 

"הלילה האחרון הביא סוף לכמה חודשים קשים מאוד. היה מאוד שקט, הבנים [הארי ורייף] וקיילי נשארו איתי כדי להיפרד. למרות שמעולם לא רציתי למות, המחשבה על עזיבת גופי המעונה הייתה הקלה," נכתב בהודעה, שפורסמה לצד שתי תמונות משפחתיות. מקדונלד המשיכה, "החודשים האחרונים היו קשים. לא יכולתי לבלוע מזון רגיל, ההזנה דרך הצינור שהייתה אמורה לקיים אותי לא עבדה כי הקיבה שלי לא יכלה לסבול אף אחד מהמותגים הרבים של משקאות החלבון. זה נכנס ישר ויצא ישר החוצה."

אישיות הטלוויזיה - הידועה בעיקר בזכות כיכובה בסדרת הטלוויזיה האוסטרלית לילדים "Wombat" בין השנים 1983 ל-1984, וכן כמגישת "It's a Knockout" בין 1985-1987 - הסבירה כיצד היא "רעבה לאט" ו"נחלשה יותר ויותר" לאחר האבחון. "פיתחתי גם כאבי גב נוראיים כי השרירים שלי לא תומכים במסגרת שלי," היא הסבירה.

"ההומור השחור ששירת אותי היטב במהלך השנים הראשונות של המסע הזה הפך לייאוש. קיבלתי את ההחלטה לאחר הרבה חיפוש נפש להפסיק את כל התמיכות הרפואיות ולבסוף להיכנס לבית החולים לטיפול פליאטיבי בסוף החיים. כשאוהבים את החיים כמו שאני אוהבת, נדרש הרבה אומץ לקבל החלטות שמובילות לפרידה," המשיכה מקדונלד.

היא כתבה, "אז בואו לא נקרא לזה להתראות כי אני מקווה לראות אתכם שוב בצד השני. עד אז: 'מי ייתן והרוח תהיה תמיד בגבך, מי ייתן והשמש תזרח בחום על פניך, מי ייתן והגשם יפול ברכות על שדותיך עד שניפגש שוב, ומי ייתן והאל יחזיק אותך בחלל כף ידו.'"

"אני נושאת את אהבתכם וצחוקכם איתי ומקווה שתזכרו את שלי," סיכמה מקדונלד.

על פי אתר האינטרנט של אגודת ה-MND, המחלה "משפיעה על העצבים הידועים כנוירונים מוטוריים. עצבים אלה נמצאים במוח ובחוט השדרה והם עוזרים לספר לשרירים שלך מה לעשות."

הכוכבת המנוחה השאירה אחריה את שני בניה הארי ורייף, וכן את אחיותיה קיילי וג'קי מקדונלד. האחרונה הייתה גם מגישת טלוויזיה לשעבר בתוכניות כולל "Hey Hey It's Saturday".

מקדונלד הקדישה את זמנה לגיוס כספים כדי לעזור למצוא תרופה למחלה לאחר שאובחנה בשנת 2021. בדף גיוס התרומות שלה "I Am Making a Difference", היא הסבירה שיחד עם משפחה וחברים, היא הצליחה לגייס מעל 223,000 דולר אוסטרלי (כמעט 153,000 דולר אמריקאי) לאחר השלמת אתגרים רבים.

"כל הכספים שגויסו מועברים ישירות למחקר וניסויים באוניברסיטת מקווארי למציאת תרופה ל-MND," כתבה מקדונלד בתיאור, מסבירה כיצד התחילה את אתגר ה"Big Lap" שלה בנסיעה של 15,500 ק"מ סביב אוסטרליה.

מקדונלד דיברה לאחרונה על האבחון שלה ב-MND ועל כיצד נסעה ברחבי אוסטרליה כדי לגייס כסף לעזרה במימון מחקר בפרק משנת 2023 של "Australian Story", בשם "The Big Lap - Fiona MacDonald".

על פי תאגיד השידור האוסטרלי, מקדונלד - שגדלה בשטחים הפנימיים של קווינסלנד - השתמשה בקול ממוחשב כדי לתקשר לפני מותה. "גונבת את הכוח של כל השרירים אינץ' אחרי אינץ' עד שאתה לא יכול ללכת, לא יכול להחזיק ידיים, לא יכול לדבר, לבלוע או לנשום," היא אמרה על האבחנה בפרק המרגש.

"ואז אתה מת. אין טיפול, אין תרופה," הוסיפה מקדונלד באותה עת, לפי ה-ABC.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE