הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
עיר בדרום קליפורניה שברה שיא טמפרטורה בן 102 שנים
מזג האוויר החריג לתחילת חודש אוקטובר הביא גל חום קיצוני, כאשר פאלם ספרינגס רשמה 117 מעלות פרנהייט - הטמפרטורה הגבוהה ביותר מאז 1980

פאלם ספרינגס שבמחוז ריברסייד, קליפורניה, שברה שיא טמפרטורה בן 102 שנים כאשר הגיעה ל-117 מעלות פרנהייט ביום שלישי.

בקיץ הזה, קליפורניה נלחמה בשבועות של חום שהעלו את הטמפרטורות למעלה מ-100 מעלות בחלק מהאזורים. יולי 2024 היה החודש החם ביותר שקליפורניה ראתה אי פעם, עם עלייה בטמפרטורות ל-129 מעלות בעמק המוות בחלק הדרומי של המדינה.

חום אדיר חזר למספר חלקים במדינה השבוע, עם כך שמטאורולוגים של שירות המזג האוויר הלאומי, ה-NWS, הוציאו אזהרות והנחיות על חום יתר למשרדי התחזיות בסן פרנסיסקו, סן דייגו ולוס אנג'לס, כמו גם לחלק מאזורים אחרים כמו לאס וגאס ופיניקס.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


פאלם ספרינגס רשמה את הטמפרטורה הגבוהה ביותר לחודש אוקטובר בהיסטוריה | צילום: Getty Images

 

החום צפוי להימשך כל השבוע, וחלק מהאזורים, כמו פאלם ספרינגס, כבר שברו שיאים. שיא הטמפרטורה היומי הקודם לפאלם ספרינגס היה 115 מעלות, שנקבע ב-1980. עם זאת, הטמפרטורה החדשה הייתה גם הגבוהה ביותר שנרשמה אי פעם בפאלם ספרינגס בחודש אוקטובר מאז התחילו התיעודים ב-1922.

משרד ה-NWS בסן דייגו שיתף את החדשות ב-X, לשעבר טוויטר.

"פאלם ספרינגס רשמה טמפרטורה גבוהה של 117 מעלות היום בצהריים. זה לא רק שובר את השיא היומי (קודם לכן 115 ב-1980), אלא גם הטמפרטורה הגבוהה ביותר שנרשמה בפאלם ספרינגס בחודש אוקטובר מאז התחילו התיעודים ב-1922", פרסם המשרד.

מטאורולוג מה-NWS, דיוויד מוניאן, אמר שהחום הקיצוני צפוי להימשך לשבוע הבא. פאלם ספרינגס עשויה לשבור מספר שיאי טמפרטורה יומיים נוספים בתקופה זו.

מספר ערים נוספות בקליפורניה באזור התחזית של סן דייגו גם שברו שיאים, אמר המשרד. חלק מהשיאים היו עבור טמפרטורות גבוהות מקסימליות יומיות, בעוד אחרים היו עבור טמפרטורות מינימליות יומיות.

המשרד פרסם: "ביום שלישי, שברנו שיאי טמפרטורה יומיים בשני קצוות המדחום".

 

 

ערים באזור התחזית של סן דייגו שהגדירו שיא חדש של טמפרטורה גבוהה מקסימלית יומית כוללות את סן חסינטו ב-106 מעלות, אידילווילד ב-98 מעלות, הר פלומר ב-93 מעלות, אגם קויאמקה ב-94 מעלות, קמפו ב-105 מעלות, ואינדיו ב-117 מעלות.

בורגו וביג בר קשרו את שיאי היום הקודמים שלהם ל-111 ו-82 מעלות, בהתאמה. בינתיים, פאלם ספרינגס ואידילווילד גם שברו את שיאי הטמפרטורות המינימליות הגבוהות שלהם ל-82 ו-65 מעלות, בהתאמה.

אזהרות חום קיצוני נותרות בתוקף בחלקים מאזור סן דייגו ביום רביעי ומיועדות לפוג בליל שישי. בהתחשב בתחזית, מוניאן אמר שהמשרד ככל הנראה יאריך את האזהרות דרך סוף השבוע.

"תנאים חמים באופן מסוכן עם טמפרטורות של 108 עד 115 מעלות צפויות", אמרה האזהרה לאזור פאלם ספרינגס. "מחלות קשורות לחום עולות באופן משמעותי במהלך אירועי חום קיצוניים. שתו הרבה נוזלים, שהו בחדר ממוזג, הישארו מחוץ לשמש, ובדקו את מצבם של קרובי משפחה ושכנים".

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE