הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סוכנויות הביטחון האמריקאיות חוששות מפני פיגועים ביום השנה לטבח ה-7 באוקטובר
גורמים קיצוניים אלימים עשויים לנצל את תקופת יום השנה לטבח שמחת תורה ותחילת המלחמה בעזה, ולממש פיגועים בארצות הברית

מסמך של המודיעין הפדרלי שהושג על ידי חדשותCBS  מזהיר מפני אקסטרמיזם אלים ופשעי שנאה שעלולים להתרחש בתקופת ציון שנה לטבח ה-7 באוקטובר על אזרחי ישראל ותחילת המלחמה בעזה.

המכתב, שנכתב על ידי ה-FBI, המשרד לביטחון המולדת והמרכז הלאומי לטרור, פורסם לראשונה ביום רביעי בערב.

הסוכנויות מצאו שיום השנה למתקפה "כמו גם כל הסלמה משמעותית נוספת" במלחמת ישראל-חמאס, "עשויה להוות גורם מניע לגורמים קיצוניים אלימים לביצוע פשעי שנאה אלימים ולאיים על הביטחון הציבורי", כך נכתב במכתב.

המכתב סיפק מספר דוגמאות אחרונות לאיומים כאלה, כולל מעצרו ב-6 בספטמבר של אזרח פקיסטני על ידי הרשויות הקנדיות שהואשם בתכנון אירוע ירי המוני במרכז יהודי בניו יורק.

 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

המכתב מגיע גם כאשר המתחים ממשיכים להתגבר במזרח התיכון. לאחר מתקפת חיל האוויר הישראלי על ביירות בשבוע שעבר שחיסלה את חסן נסראללה, איראן הגיבה ביום שלישי עם מטח טילים בליסטים על ישראל – שרובם יורטו על ידי מערכת ההגנה האווירית של ישראל. במקביל, ישראל החלה במבצע קרקעי בדרום לבנון.  

לאחר מתקפת הטילים של איראן, קצין בכיר ב-DHS אמר ל-CBS News במהלך תדרוך ביום רביעי: "אני לא יודע אם יש לנו הערכה ברורה לגמרי בשלב זה. אנחנו בימים הראשונים ביותר של ניסיון להבין מה בדיוק עשויות להיות הכוונות האיראניות. אנחנו כן מעריכים שלאיראן יש יכולת גלובלית וכושר גלובלי, שהיא יכולה למשוך ממנו, שהיא יכולה להכווין עניינים אמריקאיים ברחבי העולם - שבוודאי יש לה את היכולת והכושר לעשות זאת, לבצע, להתעסק עם אנשים כאן בתוך ארצות הברית בדרכים שמהוות איום פוטנציאלי על ארה"ב, כאן במולדת"

הקצין הוסיף שזהו תחום של "מעורבות כמעט יומיומית" בין ה-DHS, ה-FBI ושותפים נוספים באכיפת החוק.

איראן הייתה מעורבת ב"מגוון מאמצים אחרים בעקבות ה-7 באוקטובר", העיר הקצין, כולל "הפצת חומר מזויף כדי לנסות להגביר את זעמם של האנשים על המצב לאחר ה-7 באוקטובר".

המכתב של הסוכנויות אזהיר כי "התרחבות הסכסוך באזור עשויה לשמש כמוטיבציה לאלימות נגד מטרות יהודיות, ישראליות או אמריקאיות בתגובה למות אזרחים, ואנו לא יכולים לשלול את האפשרות שגורמים קיצוניים בארה"ב יגיבו באלימות למותו" של נסראללה.

אנליסטים מודיעיניים חשפו במכתב כי התקיפה ב-7 באוקטובר ומלחמת ישראל-חמאס "צוינו כבעיות חברתיות-פוליטיות המשפיעות על התמריצה של פרטים מסוימים לאלימות בארה"ב", והוסיפו כי "פשעי שנאה זינקו לאחר התקיפות וירדו בחודשים האחרונים לרמות התואמות את הדיווחים לפני הסכסוך, מגמה המשקפת את פשעי השנאה לאחר סכסוכים או אירועים בינלאומיים קודמים".

בחודשים הראשונים לאחר ה-7 באוקטובר, דיווחים על אירועים אנטישמיים זינקו בארה"ב. הליגה נגד השמצה אמרה כי היא רשמה 2,031 אירועים אנטישמיים ברחבי המדינה בין ה-7 באוקטובר ל-7 בדצמבר 2023, עלייה של 337% לעומת אותה תקופה ב-2022

"במהלך השנה האחרונה, צפינו בפעילות של קיצוניים אלימים ובפשעי שנאה בארצות הברית הקשורים לסכסוך", נכתב במכתב של סוכנויות הביטחון האמריקאיות. "מוסדות יהודיים, מוסלמיים או ערביים, כולל בתי כנסת, מסגדים ומרכזי קהילה, ואספות ציבוריות גדולות, כמו אזכרות או הפגנות אחרות, מהוות מטרות לתקיפות אלימות או לאיומים על ידי מגוון גורמים קיצוניים, כולל קיצוניים אלימים מקומיים ומבצעי פשעי שנאה שעשויים לראות ביום השנה הזה הזדמנות לבצע פיגוע או פעילות בלתי חוקית בפרופיל גבוה".

המסמך מזהיר גם כי ארגוני טרור זרים יצרו השוואה בין התקיפות ב-7 באוקטובר ו-11 בספטמבר אשר מעודדת "תוקפים בודדים להשתמש בטקטיקות פשוטות כמו נשק חם, סכינים, בקבוקי תבערה ודריסה ברכב נגד מטרות מערביות בתגובה לשיעור המוות בעזה. אנשים המושפעים מהמסרים המקוונים הללו עשויים לפעול לבד כדי לבצע פיגוע במעט או בלי התראה".

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE