הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לווייני ריגול אמריקאים גילו את ההכנות להתקפת הטילים על ישראל
ירי טילים בליסטיים דרש מאיראן להזעיק ולפרוס כוח אדם לאתרי שיגור, תנועות שניתן לזהות על ידי לוויינים

לישראל כנראה הייתה התראה מוקדמת על מתקפת הטילים ביום שלישי מכיוון ששירותי המודיעין האמריקאים והישראלים עוקבים אחר הגיוס והפריסה של יחידות הטילים של איראן, על פי קצין מודיעין צבאי בכיר לשעבר בארה"ב. ירי טילים בליסטיים דרש מאיראן להזעיק ולפרוס כוח אדם לאתרי שיגור, תנועות שניתן לזהות על ידי לוויינים, אמר מארק קוונטוק, גנרל מייג'ור בדימוס בצבא שפיקח על המודיעין עבור פיקוד המרכז של ארה"ב. ייתכן שגם תקשורת לכוחות אלה יורטה. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בכיר בבית הלבן הבטיח "תוצאות חמורות" למתקפה

 

ממצאים כאלה עשויים היו להפעיל את האזהרה שפורסמה ביום שלישי על ידי הבית הלבן על מתקפה קרובה. ברגע שפעילות כזו מזוהה, שיגורים, כמו אלה של יום שלישי, יכולים להתרחש במהירות, אמר קוונטוק.

בכיר בבית הלבן הבטיח "תוצאות חמורות" למתקפה. כיצד ישראל, ובסופו של דבר הפנטגון, יגיבו למאות הטילים המשוערים שנורו לתל אביב, ירושלים וערים אחרות יהיה תלוי בכמה מהם יירטו על ידי מערכות ההגנה האוויריות של ישראל וארה"ב, אמר קוונטוק, אם טילים יחדרו למערכות ההגנה האווירית של ישראל, וייגרמו אבדות משמעותיות בנפש או נזק לרכוש, ארה"ב עלולה להיגרר ישירות לעימות עם איראן, אמר קוונטוק.

"אם, לעומת זאת, איראן תחטיא כמו שעשתה בפעם האחרונה - כאשר ישראל הפילה את הרוב המכריע של הטילים האיראניים הנכנסים - תגובת ארה"ב תהיה כנראה מתונה הרבה יותר וכנראה לא קינטית," הוא אמר. הפנטגון יציע לנשיא ביידן מגוון רחב של אפשרויות צבאיות פוטנציאליות.

"זו תהיה בחירתו מה לעשות," אמר קוונטוק.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE