הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
OpenAI השלימה עסקה שהגדילה את ערכה ל-157 מיליארד דולר
שווי הסטארט-אפ לבינה מלאכותית עלה ביותר מ-70 מיליארד דולר בתשעה חודשים

OpenAI, חברת הבינה המלאכותית המובילה, השלימה סבב גיוס הון של 6.6 מיליארד דולר, מה שמכפיל כמעט את שווי החברה ל-157 מיליארד דולר בתוך תשעה חודשים בלבד. סבב ההשקעה הובל על ידי חברת ההשקעות Thrive Capital, עם השתתפות של משקיעים נוספים כמו מיקרוסופט, נווידיה, סופטבנק ואחרים.

OpenAI, שהציתה את מהפכת הבינה המלאכותית ב-2022 עם השקת הצ'טבוט ChatGPT, ממשיכה להוביל את המרוץ בתחום זה. סבב ההשקעה החדש מעיד על כך שההתלהבות בתעשיית הטכנולוגיה סביב בינה מלאכותית נשארת חזקה, למרות חששות לגבי יעילות ובטיחות הטכנולוגיה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר השנה, אך גם צפויה להפסיד כ-5 מיליארד דולר בגלל העלויות הגבוהות הכרוכות בפיתוח והפעלה של טכנולוגיות בינה מלאכותית

 

החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר השנה, אך גם צפויה להפסיד כ-5 מיליארד דולר בגלל העלויות הגבוהות הכרוכות בפיתוח והפעלה של טכנולוגיות בינה מלאכותית. OpenAI כעת מעסיקה כ-1,700 עובדים, לאחר שהוסיפה יותר מ-1,000 עובדים בתשעת החודשים האחרונים.

ההשקעה החדשה מגיעה בזמן שהחברה מתמודדת עם אתגרים פנימיים. בשנה שעברה, המנכ"ל סם אלטמן פוטר באופן מפתיע על ידי מועצת המנהלים, אך הוחזר לתפקידו כעבור חמישה ימים. מאז, החברה איבדה מספר עובדים בכירים, כולל המדען הראשי אילייה סוצקבר.

המבנה הייחודי של OpenAI, שהחל כארגון ללא מטרות רווח והפך לחברה עם רווחים מוגבלים, מוסיף מורכבות לתמונה. החברה נמצאת במגעים להפוך לחברה למטרות רווח, אך זה צפוי לקרות רק בשנה הבאה.

לפי תנאי סבב ההשקעה החדש, ל-OpenAI יש שנתיים להפוך לעסק למטרות רווח, אחרת המימון יהפוך לחוב.

ההשקעה הגדולה ב-OpenAI מסמנת המשך האמון בפוטנציאל של טכנולוגיות בינה מלאכותית, למרות האטה בהשקעות בסטארט-אפים אחרים בתחום. זה מעיד על המעמד המיוחד של OpenAI בשוק ועל הציפיות הגבוהות להמשך הצמיחה והחדשנות שלה.

עם זאת, האתגרים העומדים בפני החברה משמעותיים. היא צריכה להתמודד עם ההפסדים הכספיים, לשמור על היתרון הטכנולוגי שלה מול מתחרים גדולים כמו גוגל ומיקרוסופט, ולנווט את המעבר המורכב למבנה עסקי חדש.

בעוד ש-OpenAI ממשיכה להוביל את מהפכת הבינה המלאכותית, היא מסמלת גם את האתגרים והשאלות הרבות שעדיין קיימות בתחום זה. ההתפתחויות בחברה זו צפויות להשפיע משמעותית על עתיד הטכנולוגיה והאופן שבו אנו משתמשים בה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE