הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אחרי הצהרת ביידן על תקיפה ישראלית באיראן: מחיר הדלק זינק בחמישה אחוזים
הנשיא האמריקאי אמר שהוא לא מצפה לתקיפה ישראלית בשעות הקרובות, אבל שצה"ל כן יגיב למתקפת הטילים הבליסטים

מחירי הנפט זינקו ב-5% ביום חמישי, מיד לאחר שהנשיא ג'ו ביידן אמר שהוא "דן" על תקיפה ישראלית על מתקני הנפט והגרעין באיראן, כתגובה למתקפה הבליסטית על ישראל.

הנשיא בן ה-81 הצית עם ההערות שלו קפיצה של חמישה אחוזים בשוק, רק חודש לפני הבחירות. ביידן אמר לעיתונאים בבית הלבן שהוא לא מצפה לתגובה ישראלית ב-12 השעות הקרובות, כשהאזור במתח לאחר ש-180 טילים נורו מעל ישראל ביום שלישי.

כשנשאל על ידי כתב אם הוא תומך בישראל שתפגע במתקני הנפט של איראן, ביידן אמר "אנחנו דנים על זה. אני חושב שזה יהיה קצת... בכל מקרה".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הנשיא ג'ו ביידן | צילום: רויטרס

 

עלייה במחירי הנפט יכולה להיות מזיקה מאוד לסגנית הנשיא קמלה האריס כשהמועמדת הדמוקרטית מתמודד מול הנשיא הרפובליקני לשעבר דונלד טראמפ בבחירות שייערכו ב-5 בנובמבר, שבהן עלות המחיה היא נושא מרכזי.

כל עלייה ממושכת במחירי האנרגיה מעלה את האפשרות למחירי דלק גבוהים יותר ולהגדלת חשבונות הגז והחשמל, דבר המקדם את שיעור האינפלציה.

עד כה השנה, ביקוש חלש יותר מסין ואספקה נדיבה מערב הסעודית פעלו לשמירת מחירי הנפט.

ביידן אמר שהוא לא מצפה לפעולה מיידית מצד ישראל, ואמר:"ראשית כל, אנחנו לא 'מאפשרים' לישראל, אנחנו מייעצים לישראל. ולא יקרה כלום היום", אמר ביידן לעיתונאים כשנשאל אם הוא יאפשר לישראל להגיב נגד איראן.

איראן שיגרה סביב 200 טילים בתקיפה ישירה על ישראל ביום שלישי, מה שהביא לאזהרה של בנימין נתניהו והצבא הישראלי על כך שטהראן תשלם מחיר כבד. איראן מצידה, אמרה שהמתקפה היא תגובה לחיסולו של נסראללה.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE