הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מישיגן: רב וסטודנטים יהודיים הוחזקו תחת איומי אקדח במהלך ארוחת ראש השנה
הארוע שהתרחש בביתו של הרב מנדי קלר, לא הרחק מקפוס אוניברסיטת מישיגן באן ארבור הסתיים ללא נפגעים

רב מאוניברסיטת מישיגן ו-20 סטודנטים הוחזקו תחת איום אקדח כאשר אדם חמוש פרץ לביתו במהלך ארוחת החג של ראש השנה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אוניברסיטת מישיגן סבלה מדיווחים על אלימות נגד סטודנטים יהודים בימים האחרונים

 

"אני לוקח הכל, תנו לי הכל," אמר לכאורה האדם החמוש בעודו מנופף באקדח יד. לא נורו יריות, ודיירי הבית נמלטו דרך הדלת הקדמית - בעוד הגנב נמלט עם מעט יותר מתיק אחד.

החשוד, שמאמינים כי הוא גבר שחור בשנות העשרים המוקדמות שלו, טרם נתפס. "החקירה הראשונית מצביעה על כך שזה היה פשע של הזדמנות," אמרה משטרת סאותפילד בהצהרה. "עם זאת, החקירה נמשכת."

אישה שנחשדה כשותפה נעצרה.

"אירוע מזעזע התרחש בליל רביעי בביתו של הרב מנדי קלר," אמר נשיא האוניברסיטה סנטה אונו בהצהרה, והסביר כי ביתו של הרב נמצא 40 דקות מהקמפוס. "למרבה המזל איש לא נפגע". "דיברתי ישירות עם סטודנטים שהיו בזירה וגם עם כמה הורים. למרות שאנו אסירי תודה שהרב, משפחתו והסטודנטים שלנו בטוחים, אנו מתייחסים לבטיחות הסטודנטים שלנו ברצינות רבה," אמר אונו, והוסיף כי האוניברסיטה תגביר את האבטחה במרכזים יהודיים בקמפוס במהלך סוף השבוע של החג, ובשבוע הבא במהלך יום כיפור.

אוניברסיטת מישיגן סבלה מדיווחים על אלימות נגד סטודנטים יהודים בימים האחרונים. בסוף ספטמבר, שני סטודנטים יהודים דיווחו כי הותקפו לאחר ויכוח עם מישהו מחוץ לבית מחוץ לקמפוס של חברי אחווה יהודית. הוויכוח הסלים, ואחד הסטודנטים היהודים הוכה. מוקדם למחרת, "קבוצה חזרה וזרקה בקבוקי זכוכית על הבית," אמר אונו בהצהרה. ימים קודם לכן, סטודנט יהודי אחר דיווח כי הותקף.

אירועים אלה והאווירה המתוחה בקמפוסים ברחבי המדינה בשנה שחלפה מאז התקפת חמאס ב-7 באוקטובר על ישראל הותירו את הסטודנטים היהודים במתח. חלקם החלו לארגן "שמירה" כדי להרגיע את דעתם.

התוכנית היא לגייס עד 100 סטודנטים שילוו סטודנטים יהודים ברחבי הקמפוס שעשויים להרגיש בסכנה.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE