הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הסכם זמני מסיים את שביתת עובדי הנמלים
איגוד הפועלים הבינלאומי קיבל הצעת שכר חדשה ויעצור את השביתה בנמלים בחוף המזרחי ובמפרץ, שהחלה ביום שלישי

איגוד עובדי הנמל הבינלאומי (ILA) הסכים ביום חמישי להשעות את השביתה שסגרה נמלים מרכזיים בחופים המזרחיים ובמפרץ של ארצות הברית. המהלך הגיע בעקבות הצעת שכר משופרת ממעסיקי הנמלים.

השביתה, שהחלה ביום שלישי, איימה להכביד על הכלכלה חמישה שבועות לפני הבחירות הלאומיות. המעסיקים, המיוצגים על ידי ברית הימאות של ארצות הברית, הציעו להעלות את השכר ב-62% במהלך חוזה חדש לשש שנים. העלייה זו נמוכה ממה שהאיגוד דרש בתחילה, אך גבוהה בהרבה מההצעה המוקדמת של הברית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


חברי איגוד עובדי הנמל הבינלאומי מפגינים בנמל סוואנה בג'ורג'יה ביום שלישי

בהודעה, האיגוד ציין כי הגיע ל"הסכם זמני על שכר" וכי 45,000 חבריו יחזרו לעבודה, כאשר החוזה הנוכחי יוארך עד ל-15 בינואר. האיגוד אמר שהוא חוזר לשולחן המשא ומתן "כדי לנהל משא ומתן על כל הסוגיות הפתוחות האחרות".

ההסכם הגיע לאחר שהבית הלבן לחץ על שני הצדדים להגיע להסכם לסיום השביתה, השביתה המלאה הראשונה של האיגוד מאז 1977. העלאת השכר היא ניצחון ברור ל-ILA ולנשיאו הלוחמני, הרולד ג'. דאגט, עובד נמל בן 78 מדור שלישי המנהיג את האיגוד מאז 2011.

העלאה של 62% תעלה את שכר עובדי הנמל הבכירים לקצת מעל 63 דולר לשעה בסוף חוזה חדש בן שש שנים, מ-39 דולר לשעה כיום. בשכר של 63 דולר לשעה, שכרם של עובדי הנמל בחוף המזרחי והמפרץ יעלה מעט על זה של עובדי הנמל בחוף המערבי, השייכים לאיגוד אחר, בסוף החוזה שלהם ב-2027.

בשיחות שיתחדשו, סוגיית מידת האוטומציה בנמלים עלולה לחלק את הצדדים. האיגוד גם לוחץ לשיפור הטבות הפרישה.

רבים מהעסקים, בציפייה לשביתה, האיצו את היבוא דרך הנמלים לפני השביתה. אך שביתה ארוכה הייתה עלולה להוביל למחסור והיא כבר החלה לגרום לעומס בשרשראות האספקה.

סחורות מתכלות היו בסיכון מיוחד משביתה. "אני בהחלט מוקל," אמר דניאל ג'. ברבינו, מנהל התפעול הראשי ב-Top Banana, מפיץ פירות המבוסס בשוק התוצרת של הנקודה הגבוהה בברונקס, לאחר ההכרזה ביום חמישי.

כשישים אחוז מסחר המכולות השנתי עובר דרך נמלי החוף המזרחי והמפרץ, כולל נמל ניו יורק וניו ג'רזי, השלישי בגודלו במדינה, ונמלים צומחים במהירות בווירג'יניה, ג'ורג'יה וטקסס.

מבקרי ההסכם הזמני טוענים כי הוא יעלה את העלויות ליבואנים וליצואנים. "אני לא זוכר אפיזודה שהייתה לה כל כך מעט השפעה על הכלכלה, הובילה לשביתה כה קצרה וגרמה לעלייה כה גדולה בהכנסות של עובדים שכבר מרוויחים מעל 100,000 דולר בשנה," אמר פטריק ל. אנדרסון, מנכ"ל קבוצת אנדרסון הכלכלית.

הבית הלבן ציין את הרווחים הגבוהים של המעסיקים בזמן הקורונה כאשר לחץ עליהם להעלות את הצעת השכר. ביידן אמר בהצהרה ביום חמישי: "משא ומתן קיבוצי עובד, והוא קריטי לבניית כלכלה חזקה יותר מהאמצע החוצה ומלמטה למעלה."

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE