הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
התביעה בלוס אנג'לס בוחנת מחדש את הרשעות האחים מננדז
התובע המחוזי של מחוז לוס אנג'לס אמר כי משרדו בוחן אם יש לשקול מחדש את העונש של אריק ולייל מננדז, המרצים מאסר עולם ללא אפשרות לשחרור מוקדם

תובעי מחוז לוס אנג'לס בוחנים מחדש את הרשעותיהם של אריק ולייל מננדז, אחים שנמצאו אשמים ברצח הוריהם לפני שלושה עשורים באחד מתיקי הפשע הבולטים ביותר במדינה. ראיות חדשות הקשורות לטענות האחים על התעללות מינית מצד אביהם מחייבות הערכה מחדש, אמר תובע מחוז לוס אנג'לס ג'ורג' גסקון במסיבת עיתונאים ביום חמישי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אריק, משמאל, ולייל מננדז משוחחים במהלך דיון בבית המשפט בלוס אנג'לס בפברואר 1995

 

"אנחנו בוחנים את המידע," אמר גסקון. "קיבלנו צילום של מכתב שלכאורה נשלח על ידי אחד האחים לבן משפחה אחר, בו הוא מדבר על היותו קורבן להתעללות מינית."

"אף אחד מהמידע הזה לא אומת," הוסיף גסקון. "יש לנו מחויבות מוסרית ואתית לבחון את מה שמוצג בפנינו ולקבוע... האם הם ראויים לגזר דין מחדש."

ג'וזף לייל מננדז ואריק גאלן מננדז היו בניהם של חוסה ומרי לואיז "קיטי" מננדז. ב-20 באוגוסט 1989, שני האחים הבוכים התקשרו ל-911 וטענו כי הם גילו זה עתה את הוריהם ירויים למוות בסלון אחוזתם בבוורלי הילס. אביהם נורה שש פעמים, ואמם נורתה עשר פעמים, על פי המשטרה.

לייל מננדז, שהיה אז בן 21, ואריק מננדז, שהיה אז בן 18, אמרו תחילה למשטרה שהוריהם בוודאי נרצחו על ידי המאפיה. מאוחר יותר הם הודו ברצח הוריהם אך אמרו שזה היה בהגנה עצמית: שניהם אמרו שאביהם התעלל בהם פיזית ומינית במשך שנים ושאמם ידעה על ההתעללות והתעלמה ממנה.

התובעים באותה עת דחו את טענות האחים על התעללות, והאשימו אותם ברצח כדי לרשת את הונם של הוריהם.

לייל מננדז, שהיה אז בן 28, ואריק מננדז, שהיה אז בן 26, נידונו למאסר עולם ללא אפשרות שחרור מוקדם ב-1996.

המקרה ריתק צופים ברחבי ארצות הברית כאחד המשפטים הפליליים הראשונים ששודרו במלואם בטלוויזיה בכבלים. דרמה חדשה של נטפליקס חוזרת למקרה, ובוחנת את המניעים של האחים לרצח - כולל טענותיהם על התעללות מצד הוריהם.

לייל ואריק, כיום בני 56 ו-53 בהתאמה, נותרו כלואים בקליפורניה באותו בית כלא.

34% לא
66% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE