הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מאות חברי ממשל, אנשי ביטחון ומשפחות שכולות הודיעו על תמיכתם בטראמפ
במכתב התמיכה שפורסם, למעלה מ-400 החותמים הסכימו להגדיר את הנשיא לשעבר "איש שלום", בעוד הדגישו את "המדיניות הכושלת של ממשל ביידן-האריס"

יותר מ-400 פקידי ביטחון לאומי ופקידי מדיניות חוץ, חברי ממשל לשעבר, קצינים בדימוס ומשפחות שכולות (המכונות 'כוכב הזהב') הודיעו על תמיכתם בנשיא לשעבר והמועמד הרפובליקני לנשיאות, דונלד טראמפ.

במכתב פתוח שאורגן על ידי יועץ הביטחון הלאומי לשעבר רוברט אובריאן וראש הסגל הלאומי לשעבר אלכסנדר גריי, החותמים גינו את "הכשלונות החוזרים ונשנים" של מדיניות החוץ של ממשל ביידן-האריס ואמרו שהאמריקאים לבחור שוב בטראמפ.

"מעולם של שלום תחת נשיאות טראמפ, אנו קרובים יותר מתמיד למלחמת עולם שלישית תחת ממשל ביידן-האריס", טענו במכתב. "עם מספר מלחמות הולכות ומחריפות ברחבי העולם, גבול פתוח שמאפשר לטרוריסטים להציף את המולדת האמריקאית, ופעילים זדוניים כמו סין פועלים ללא מפריע, ביטחון הלאומי של ארה"ב נפגע קשות על ידי המדיניות הכושלת של קמלה האריס וג'ו ביידן".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


צילום: Getty Images

 

ההמלצה נחתמה על ידי מספר קצינים בולטים מממשל טראמפ, כולל מזכיר המדינה לשעבר מייק פומפאו, היועץ המשפטי לשעבר ביל באר, שגרירת ארה"ב לשעבר באומות המאוחדות ומועמדת הנשיאות הרפובליקנית לשנת 2024 לשעבר ניקי היילי, ועוד רבים. 11 חברי משפחה של 13 החיילים האמריקאים שנהרגו בשער אבי בנמל התעופה של קאבול במהלך הנסיגה של ארה"ב מאפגניסטן ב-2021 גם חתמו על המכתב, ששיבח את מדיניות החוץ של טראמפ בניגוד לפעולות השנויות במחלוקת של ביידן.

"כשהנשיא טראמפ נכנס לתפקיד, המלחמה באפגניסטן נמשכה כמעט 16 שנה. עד פברואר 2020, הושג הסכם שלום, שהבטיח שלא יהרג חייל אמריקאי בקרב עד סוף ממשל טראמפ. ההסכם הזה החזיק מעמד מפני שהטליבאן הבינו את הנחישות של נשיא טראמפ וכוחות ארה"ב היו מוכנים להבטיח את ציותם", נכתב במכתב. "הנסיגה הכושלת מאפגניסטן תחת ממשל ביידן-האריס ב-2021, הובילה למותם המיותר של 13 חיילים אמריקאים אמיצים בשער אבי והשאירה מיליארדי דולרים של ציוד צבאי מתקדם בידי הטליבאן, הופכת אותו לארגון הטרור המזוין ביותר בעולם".

בנוסף, 40 שגרירים בדימוס של ארה"ב, 75 קצינים בכירים בדימוס ומספר רב של קצינים מממשלות רפובליקניות קודמות חתמו על המכתב, ששיבח את מאמציו הדיפלומטיים של טראמפ בהגעה להסכמות פסק זמן בין טורקיה ללוחמים הכורדים בסוריה וההסכמי אברהם. המכתב מתייחס לטראמפ כ"איש שלום".

בפוסט בחשבון ה-X שלו, אובריאן כתב שהוא "מתכבד" להצטרף לעמיתיו מממשל טראמפ ב"תמיכה בחזרה למדיניות חוץ של 'שלום דרך כוח' תחת נשיא טראמפ".

חתם נוסף, ד"ר ג'רי הנדריקס, לשעבר מנהל פאנל היועצים של מזכיר הצי, אמר ש"לא היה קשה" לצרף את שמו למכתב.

"לטראמפ היה אחד מהנשיאויות המוצלחות ביותר במדיניות החוץ מאז המלחמה הקרה", כתב הנדריקס ב-X. "ממשל ביידן-האריס היה כישלון אחר כישלון במדיניות החוץ".

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE