הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מומחים מסבירים: רוצחים סדרתיים רבים עובדים כנהגי משאיות - מה שעוזר להם לחמוק מעונש
הנסיעות ארוכות הטווח ברחבי כבישי ארצות הברית והנשים השקופות והפגיעות שמציעות שירותי מין - מהווים פרופיל קלאסי למקרי רצח לא מפוענחים

רשויות החוק האמריקאיות מאמינות שרוצחים סדרתיים רבים עובדים כנהגי משאיות שנוסעים למרחקים ארוכים ברחבי ארצות הברית.

ה-FBI השיק את 'יוזמת הרוצחים הסדרתיים בכבישים' בשנת 2009 לאחר שאנליסטים זיהו דפוס של נשים שנרצחו - רובן חיו אורח חיים נודד הכולל שימוש בסמים וזנות, והן נרצחו ונזרקו לאורך המסלול הבינלאומי 40 באוקלהומה, טקסס, ארקנסו ומיסיסיפי.

באמצעות תוכנית לתפיסת פושעים אלימים, שהיא מסד נתונים לאומי בין סניפי אכיפת החוק המכיל מידע על רצח, תקיפות מיניות, אנשים נעדרים ושרידים אנושיים לא מזוהים, אנליסטים הרכיבו רשימה של מאות קורבנות לאורך כבישים ברחבי המדינה ומאות חשודים, בעיקר נהגי משאיות ארוכי מסלול.

פרנק פיגליוזי, מנהל עוזר לשעבר של ה-FBI שבילה 25 שנים בסוכנות, פרסם השנה ספר על הנושא: "מסע ארוך: ציד רוצחים סדרתיים בכבישים".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

בספר, הוא כותב שהיו בערך 850 מקרי רצח לאורך כבישי ארצות הברית מאז 1980, וכי כ-200 מהם לא פוענחו.

"לעיתים קרובות, האנשים שנמצאים בסיכון הגבוה ביותר להיחטף או להיפגע על ידי רוצח סדרתי הם האנשים הכי בלתי נראים, הכי פחות סביר שיהיו קשרים למשפחותיהם ", אמרה דומיניק רו-ספוביץ, מנהלת משרד מחקר התערבות בסחר במין של אוניברסיטת מדינת אריזונה.

"ההתייחסות הקלילה [לאישה שמוכרת מין בתחנות דלק ליד כבישים בינלאומיים] היא 'לוט ליזרד'. הן לעיתים קרובות מאוד נודדות ולעיתים סובלות מהפרעות שימוש בחומרים אסורים. סביר מאוד שלא יחסרו לאיש, קל לפתות אותן על ידי נהג משאית עם קצת כסף", היא אמרה. "זה רמה נמוכה של סינון ורמה נמוכה של ביטחון אישי".

יש בין 300,000 ל-500,000 נהגי משאיות ארוכי מסלול באמריקה, דיווחה NPR, ורובם עובדים ישרים המחויבים לשמירה על תנועת שרשרת האספקה.

אבל האופי הנייד של אורח חייהם של נהגי המשאיות ואזורי השיפוט הרבים שהם עובדים דרכם, מוביל למחסור בעדים ולסיכוי נמוך יותר להיתפס אם הם יחטפו, ירצחו וישליכו נשים עובדות מין ונוודים פגיעים.

"ישנם 25 נהגי משאיות ארוכי טווח שכבר נמצאים בכלא עבור מספר מקרי רצח", פיגליוזי אמר.

התוכנית הובילה לתפיסה ולמעצר של חשודים שנחשבו אחראים לרציחות ברחבי המדינה, לפי אתר האינטרנט של ה-FBI.

 

מפה של ה-FBI המסמנת איפה נמצאו גופות לאורך כבישים מהירים ב-30 השנים האחרונות

 

סוכן המפקח המיוחד ריצ'רד ג'יי. קולקו ממשרד העיתונות הלאומי של ה-FBI אמר בשבוע שעבר ל'פוקס ניוז' כי התוכנית "לא קיימת יותר", אך הוא לא חשף פרטים על תוצאות התוכנית או מה הוביל לסגירתה.

רו-ספוביץ אמרה כי התוכנית שהופסקה היא "רק חתך נוסף במצב מאוד דומם שבו נשים פגיעות פשוט לא נראות".

"זו דרך נוספת שבה אנשים יכולים לנצל ולהשתתף באלימות כנגד ילדות ונשים", היא אמרה. "אין מעקב לאומי אחרי אנשים כאלה".

"בלי יחידה זו ברמה של ה-FBI, כלומר ברמה בין מדינתית, אין כלום שמחבר בין הפשעים האלה", היא המשיכה. "זו הפסד למודיעין. הם לא יראו את הדפוסים כי מי עוד מחפש אותם? התשובה היא אף אחד".

רו-ספוביץ הדגישה שרוב נהגי המשאיות ארוכות הטווח בוודאי אינם רוצחים סדרתיים או סוחרים בבני אדם. למעשה, קבוצה אחת בשם Truckers Against Trafficking הכשירה 235,329 נהגי משאיות לזהות ולהתערב במצבים של סחר בבני אדם, לפי אתר האינטרנט שלה.

"נהגי המשאיות אינם תמיד הנבלים בסיפור", אמרה רו-ספוביץ. "הם יכולים להיות חלק מהפתרון. הם יכולים להסתכל על הקורבנות. הם יכולים לעזור להציל אנשים. הם יכולים להיות חלק מהקהילה האוהבת והדואגת שלנו. אבל משהו צריך להשתנות".

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE