הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"שואה אחת הספיקה": גרהאם מגנה בחריפות את היד הרכה של ביידן כלפי איראן
אחרי שביידן ומדינות ה-G7 אמרו שצה"ל צריך להגיב באופן פרופורציונלי למתקפה הבליסטית מאיראן, הסנאטור הרפובליקני תקף: "אל תטעו כמו שטעיתם עם היטלר והנאצים"

הסנאטור הרפובליקני מדרום קרוליינה, לינדזי גרהאם, אמר שהרעיון של לומר לישראל אילו מטרות לתקוף מתעלם מהמציאות ו"זו מנטליות שהייתה קיימת בשנות ה-20".

את הדברים אמר בהצהרה ל'ג'רוזלם פוסט' בתגובה לדבריו של הנשיא ביידן כי מדינות ה-G7 הסכימו שישראל רשראית להגיב למתקפת הטילים הבלסיטים של איראן – אך היא צריכה לעשות זאת באופן פרופורציונלי.

ביום רביעי, ביידן שוחח עם מדינות ה-G7, שהן ארצות הברית, קנדה, צרפת, גרמניה, איטליה, יפן והממלכה המאוחדת - על המצב בין ישראל לאיראן שמאיים להסלים ולהתפשט למלחמה אזורית רחבה הרבה יותר מזו שקיימת היום. ה-G7 דנו ב"התקפה הבלתי מקובלת של איראן נגד ישראל" ובצורך בתגובה מתואמת, כולל סנקציות נוספות על איראן, אמר הבית הלבן.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


לינדזי גרהאם אומר לישראל לעשות מה שהיא צריכה כדי להבטיח את ביטחונה | צילום: רויטרס

 

ביידן אמר גם ביום רביעי שהוא לא יתמוך בתקיפה ישראלית על מתקן גרעיני איראני.

גרהאם האשים את ה-G7 ב"התייחסות לאיראן כאל מדינה רגילה" - אלא שהיא לא, הוסיף.

"כשמדובר באיראן, המשטר הוא תאוקרטיה המוקדשת להשמדת המדינה היהודית, לגרש את המערב מהמזרח התיכון ולעצור את הפיוס בין העולם הערבי לישראל", אמר הסנאטור הרפובליקני, שתיאר את האייתולה חמינאי כ"נאצי דתי".

בנוסף, גרהאם אמר שישראל חייבת להגן על עצמה מפני האיום עליה.

"איראן לא מנסה לבנות תחנות כוח גרעיניות למען השלום", הוא אמר. "המשטר מנסה לבנות פצצה גרעינית כדי להשיג את מטרותיו הדתיות. אם אתה לא מבין את זה, אתה לא מקשיב למה שאיראן אומרת, ואתה לא מתבונן במה שהם עושים ברחבי העולם".

גרהאם אמר שהוא מאמין שאם לאיראן יהיה נשק גרעיני, האייתולה ישתמש בו נגד ישראל.

"למען חברינו בישראל, אנחנו לא יכולים לאפשר לעולם לטעות בהערכתו את איראן, כמו שטעה עם היטלר והנאצים", הוא אמר. "האם תגובה פרופורציונלית תהיה שיגור 200 טילים בליסטיים מישראל לאיראן, בחיקוי למה שהאיראנים עשו לישראל?".

"לחבריי בישראל, שואה אחת שמופנית נגד העם היהודי הספיקה", הוא הוסיף. "תעשו מה שאתם צריכים לעשות כדי להגן על עצמכם מפני אלו שרוצים להרוג אתכם פשוט כי אתם יהודים".

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE